Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Komfort i styl

Michał Franczak
Nowoczesna limuzyna rodzinna - to określenie najlepiej oddaje charakter nowej Delty
Nowoczesna limuzyna rodzinna - to określenie najlepiej oddaje charakter nowej Delty
Nowa Lancia Delta może się podobać. Wzrok przyciągają elegancka stylistyka, nowoczesna linia nadwozia i duże wymiary.

Silniki

Silniki

Lancia Delta weszła na rynek z ofertą następujących silników: 1.4 turboTurboJet 120 KM; 1.4 turbo TurboJet 150 KM; 1.6 turbodiesel MultiJet 120 KM EU5 Ready. Niebawem pojawi się nowa wersja wyposażona w zaawansowaną zautomatyzowaną skrzynię biegów MTA 1.6 turbodiesel MultiJet 120 KM EU5 Ready.
Ponadto, oferta silników diesel zostanie wzbogacona o dwie nowości: 2.0 MultiJet 165 KM EU5 Ready oraz 1.9 Twinturbo MultiJet 190 KM EU5 Ready Na zakończenie, w lutym 2009 roku gama zostanie uzupełniona o najmocniejszy silnik: 1.8 Di TurboJet 200 KM AT6 EU5 Ready z bezpośrednim wtryskiem połączonym z turbodoładowaniem i nowoczesną automatyczną 6 - stopniową skrzynią biegów.

Na pierwszy rzut oka widać, że jest to auto z charakterem. Nie tylko dzięki dużej kratownicy, czy też bardzo płynnej linii bocznej, ale też dzięki nietypowym tylnym lampom diodowym i sylwetce, która robi wrażenie przyczajonej do skoku. To sprawia, że nowa Delta nie sprawia wrażenia ociężałego samochodu.

W środku jest komfortowo. Mamy tu trochę chromowanych elementów, nadających sportowego charakteru. Do tego jest rozsądnie zaprojektowana konsola główna, przyjemna w dotyku kierownica i precyzyjna skrzynia biegów o krótkich (a zatem szybkich) przełożeniach. Pełna wygoda.

Właśnie "wygoda" to słowo-klucz w przypadku opisu nowej Delty. Tylna kanapa jest odsuwana, ma regulowane oparcie - miejsca na nogi jest dosyć nawet dla wyższych pasażerów.

Jedziemy

Dobre wrażenie nie znika po włączeniu silnika. Samochód jedzie cicho, wytłumienie jest rewelacyjne. Nawet w połączeniu z niewielkim, wydawałoby się, motorem o poj. 1,6l, Delta nadal dysponuje wystarczającym zapasem mocy, by jechać zrywnie i dynamicznie. Nie można także narzekać na zawieszenie. Tłumienie drgań jest bardzo skuteczne.

Jeżeli miałbym wymieniać minusy auta, to byłaby zapewne ograniczona widoczność. Przy cofaniu przeszkadzają niewielka powierzchnia tylnej szyby oraz środkowy zagłówek. To auto zdecydowanie trzeba kupić z kompletem czujników parkingowych oraz cofania. Jest ono po prostu za duże, by ryzykować parkowanie tyłem niemal "na ślepo".

Problemem dla niektórych może być także nieco zbyt wysoka pozycja kierowcy, przez co ma on ograniczone pole widzenia do góry (nie należy zatem stawać zbyt blisko sygnalizacji świetlnej).

Wersje

Delta jest oferowana w trzech wersjach wyposażenia - Argento, Oro, Platino, kilku kolorach wewnętrznych - czarnym, granatowym, dwukolorowym: beż / czerń, czterech typach tapicerki siedzeń - tkanina, Alkantara/Skóra, Skóra Fotel Frau, Sportowa ze skóry / Akantara i 12 kolorach zewnętrznych. Oferuje też pięć wariantów felg od szesnasto- do osiemnastocalowych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna