Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kupujesz auto? Zastanów się nad jego ubezpieczeniem

www.gs24.pl
Fot. Kamil Nagorek - www.gs24.pl
Przy kupnie auta warto zwrócić uwagę nie tylko na jego cenę, ale też kwestię ubezpieczenia.

Kielecki zawodnik rozpoczął swoje sportowe zmagania w 2004 roku od startów w Konkursowych Jazdach Samochodowych (KJS) i innych amatorskich imprezach sportowych. W 2009 roku kielczanin zdobył tytuł Mistrza Polski w wyścigach Picanto Lotos Cup, a obecnie zajmuje trzecią pozycję w klasyfikacji swojego pucharu.

Specyfikacja samochodu

Auto, którym startuje Michał Kijanka, bazuje na seryjnej karoserii 3-drzwiowego modelu pro cee'd. Silnik, który napędza ten pojazd to benzynowa jednostka o pojemności 1975 cm³, której moc w seryjnym samochodzie wynosi 143 konie mechaniczne. Jednak poprzez dozwolone elektroniczne modyfikacje sterownika zarządzającego pracą silnika oraz delikatne zmiany w układzie wydechowym moc wzrosła do 150, 160 KM. Jak twierdzi sam Michał, nigdy nie sprawdzał tego na hamowni. Skrzynia biegów pozostała taka sama jak w cywilnych wersjach, natomiast zmianom uległo zawieszenie. - Auto posiada regulację wysokości zawieszenia, niestety twardość nie jest regulowana. Całość jest skonstruowana stricte pod cee'd'a - mówił kielecki zawodnik. Samochód jest wyposażony w dwa rodzaje ogumienia, w zależności od warunków panujących na torze. Mogą to być pełne slicki oraz stosowane na mokrym torze opony typu wet z mocnymi nacięciami na bieżniku. Układ hamulcowy jest seryjny, natomiast zmienione są klocki na typowo wyścigowe marki Carbone Lorraine. - Są to bardzo mocne i twarde klocki, które potrafią zablokować koła nawet na oponach typu slick - dodał.

Bezpieczeństwo

Aby zadbać o należyte bezpieczeństwo zawodników startujących podczas każdej sportowej imprezy, w pojeździe zamontowano kilka elementów, które mają wzmocnić konstrukcję auta i chronić kierowcę przed obrażeniami w razie ewentualnego wypadku. W środku samochodu zamontowana jest homologowana klatka bezpieczeństwa, która jest bardzo mocno rozbudowana. Także standardem jest tzw. kubełek, czyli sportowy fotel oraz 6-cio punktowe pasy bezpieczeństwa. Kierownica pokryta jest zamszem, co daje bardzo pewne trzymanie, a deska rozdzielcza pokryta jest materiałem eliminującym refleksy świetlne - mogą one stwarzać niebezpieczeństwo oślepienia kierowcy podczas wyścigu.

Źródło: Kupujesz lub sprzedajesz auto. Jak rozwiązać kwestię ubezpieczenia? - www.gs24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna