Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lech Poznań najbardziej medialny, Jagiellonia daleko z tyłu.

(KS)
Lech (niebieskie stroje) jest nabardzej medialnym klubem w Polsce. Jagiellonia zajmuje 10. miejsce w rankingu.
Lech (niebieskie stroje) jest nabardzej medialnym klubem w Polsce. Jagiellonia zajmuje 10. miejsce w rankingu. Archiwum
Mimo słabej postawy w rozgrywkach Ekstraklasy, Lech Poznań pozostaje najbardziej medialnym klubem piłkarskim w Polsce. Lider tabeli - Jagiellonia Białystok - znalazł się dopiero na dziesiątej pozycji, jeśli chodzi o zainteresowanie mediów.

W minionym miesiącu Lech znacznie wyprzedził rywali - drugą Legię Warszawa i trzecią Wisłę Kraków, choć zanotował 10-procentowy spadek liczby doniesień - poinformował PRESS-SERVICE Monitoring Mediów w najnowszym raporcie z badania POLSKA PIŁKA.

Dziennikarze w ciągu miesiąca napisali na temat Lecha 3634 teksty, o Legii 2045, a o Wiśle 2014. "Niebiesko-biali" znaleźli się na zdecydowanym prowadzeniu zarówno w zestawieniu prasowym, jak i internetowym. Poznaniacy pozostają na pierwszym miejscu już trzeci miesiąc z rzędu.

Medialną czerwoną latarnią Ekstraklasy okazała się Arka Gdynia, o której - jako jedynej spośród klubów Ekstraklasy - pojawiło się mniej niż tysiąc publikacji.

Aktualny raport z badania POLSKA PIŁKA dotyczy 13,5 tysiąca publikacji, jakie ukazały się od 1 do 30 września 2010. Analitycy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów biorą pod uwagę 1000 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz 20 największych portali internetowych. Raport wydawany jest co miesiąc od marca 2010 roku. W tym czasie analizie poddano ponad 79 tysięcy materiałów.

Największy wpływ na wyniki Lecha ma udział w Lidze Europy, który generuje setki dodatkowych publikacji w czasie, gdy o pozostałych polskich klubach pisze się bardzo mało.

Tuż za podium znalazła się Cracovia (1955) i Polonia Warszawa (1905). Większą stratę zanotował już Śląsk Wrocław (1664) i Zagłębie Lubin (1626).

Przeciętnie około 35% publikacji o klubach Ekstraklasy pojawiało się w prasie ogólnopolskiej, a pozostałe w tytułach regionalnych. Największy odsetek publikacji ogólnokrajowych osiągnęła Polonia Warszawa - niemal 40%. Na przeciwnym biegunie znalazły się kluby z Pomorza - Arka Gdynia i Lechia Gdańsk.

Zdecydowanie najczęściej na czołówkach widoczny był Lech. We wrześniu 64 razy znalazł się na pierwszych stronach gazet. Druga była Cracovia - 25 razy, a trzecia Legia - 21. Również najwyższy ekwiwalent reklamowy publikacji uzyskał Lech (23 mln zł). Bezpośrednio za nim uplasowała się Polonia Warszawa. Wartość publikacji na jej temat analitycy oszacowali na ponad 15 mln złotych.

W I lidze po raz kolejny najbardziej medialna spośród monitorowanych klubów była Pogoń Szczecin. We wrześniu o "portowcach" ukazało się 774 publikacji. Szczecinianie wyprzedzili miedzy innymi Piasta Gliwice i Odrę Wodzisław, o których ukazała się podobna liczba tekstów. Wyraźnym wzrostem zainteresowania cieszy się także ŁKS Łódź.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna