Lexus GS460 (wideo)

T. Kutkiewicz
Udostępnij:
Klasa premium to ni etylko Mercedesy, BMW czy Volvo - tymi autami powoli jesteśmy znudzeni. Wiadomo - są na rynku od lat. Wiadomo - jak wyglądają, co mają pod maska, jak sa wyposażone. Swoisty wyścig o klienta w tym segmencie nabiera coraz większego tempa. Zwłaszcza niemiecieckie koncerny czują oddech rywali na plecach a niejednokrotnie zostają daleko w tyle.

Dane techniczne:

Dane techniczne:

Pojemność skokowa [ccm] - 4608
Moc maksymalna [KM przy obr./min.] - 357/6400
Maksymalny moment obr. [Nm/obr./min.] - 460/4100
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] - 5,8
Prędkość maksymalna [km/h] - 250
Zużycie paliwa średnie - [wg prod. l/100 km] miasto/trasa/średnie - 16,3/7,9/11,0
Pojemność bagażnika [l]- 430

Lexus, Infinity a za chwilę zapewne Acura. A jeszcze do tego ambiocje Citroena czy Peugeota.

Klasa premium, do której wzdychamy niemal wszyscy i nie ważne ile mamy w portfelu - wzdychac można każdemu.

Lexus na dobre zadomowił się już w Polsce. Coraz częściej widac na polskich szosach nie tylko Lexusy ściągnięte zza oceanu, ale te najnowsze - zakupione w kraju. LS 460, LS 600, RX 350 czy 400, IS 220 czy 250 i najnowszy chociażby GS 460.

W ubiegłym roku GS 460 został zmodernizowany. Zmieniono w nim wlot chłodnicy i reflektory. W obudowy lusterek wkomponowano kierunkowskazy. Obniżono też linię tylnego zderzaka, aby poprawić aerodynamikę. Nadwozie osadzono na 18-calowych felgach z lekkich stopów i zastosowano odporne na przebicia opony o niskim profilu.

W kabinie wprowadzono nowe wzornictwo oprawy dźwigni skrzyni biegów, przełączników oraz zespołu wskaźników. Komfort podróżowania się nie zmienił. Mnóstwo miejsca dla jadących z przodu i z tyłu oraz idealne wyciszenie kabiny.

Tylko tyle? Nie. To co najważniejsze GS ma pod maską. A tam benzynowa jednostka napędowa V8 o pojemności 4,6 litra. Maksymalna moc 347 KM i moment obrotowy 460 Nm wystrzeliwuje auto do setki w 5,8 sekundy. Takie parametry to zarówno zasługa silnika, jak i 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów - która po raz pierwszy została wykorzystana w LS460. GS460 z łatwością dochodzi do ograniczonej elektronicznie, maksymalnej prędkości 250 km/h. Zaskakuje niewielkim, w stosunku do mocy silnika, zużyciem paliwa. Średnio 10,9 litra na 100 km, a podczas jazdy w mieście 15,5 litra. Biorąc pod uwagę parametry silnika to nie jest dużo. Taki wynik udało się osiągnąć dzięki układowi podwójnych kanałów dolotowych, przebiegających nad silnikiem, z kompaktowymi wkładami filtra powietrza oraz regulacją długości czynnej dolotu (ACIS). Ekonomia to także zasługa układu zasilania D-4S, wykorzystującego dwa wtryskiwacze na cylinder i współpracującego ze zdwojonym układem zmiennych faz rozrządu VVT-i.

Świetnie z tym silnikiem współpracuje ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów. Podczas jazdy z tym automatem nie występuje dość powszechne zjawisko "dziury" między biegami.

Zawieszenie - perfekcyjne na autostrady. No cóż - czasami na polskich drogach auto w koleinach potrafi "myszkować". To taki "mezalians" - luksusowe auto na mało luksusowych drogach.

Zobacz film:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Gazeta Współczesna
Dodaj ogłoszenie