Lexus GS460 (wideo)

T. Kutkiewicz
Klasa premium to ni etylko Mercedesy, BMW czy Volvo - tymi autami powoli jesteśmy znudzeni. Wiadomo - są na rynku od lat. Wiadomo - jak wyglądają, co mają pod maska, jak sa wyposażone. Swoisty wyścig o klienta w tym segmencie nabiera coraz większego tempa. Zwłaszcza niemiecieckie koncerny czują oddech rywali na plecach a niejednokrotnie zostają daleko w tyle.

Dane techniczne:

Dane techniczne:

Pojemność skokowa [ccm] - 4608
Moc maksymalna [KM przy obr./min.] - 357/6400
Maksymalny moment obr. [Nm/obr./min.] - 460/4100
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] - 5,8
Prędkość maksymalna [km/h] - 250
Zużycie paliwa średnie - [wg prod. l/100 km] miasto/trasa/średnie - 16,3/7,9/11,0
Pojemność bagażnika [l]- 430

Lexus, Infinity a za chwilę zapewne Acura. A jeszcze do tego ambiocje Citroena czy Peugeota.

Klasa premium, do której wzdychamy niemal wszyscy i nie ważne ile mamy w portfelu - wzdychac można każdemu.

Lexus na dobre zadomowił się już w Polsce. Coraz częściej widac na polskich szosach nie tylko Lexusy ściągnięte zza oceanu, ale te najnowsze - zakupione w kraju. LS 460, LS 600, RX 350 czy 400, IS 220 czy 250 i najnowszy chociażby GS 460.

W ubiegłym roku GS 460 został zmodernizowany. Zmieniono w nim wlot chłodnicy i reflektory. W obudowy lusterek wkomponowano kierunkowskazy. Obniżono też linię tylnego zderzaka, aby poprawić aerodynamikę. Nadwozie osadzono na 18-calowych felgach z lekkich stopów i zastosowano odporne na przebicia opony o niskim profilu.

W kabinie wprowadzono nowe wzornictwo oprawy dźwigni skrzyni biegów, przełączników oraz zespołu wskaźników. Komfort podróżowania się nie zmienił. Mnóstwo miejsca dla jadących z przodu i z tyłu oraz idealne wyciszenie kabiny.

Tylko tyle? Nie. To co najważniejsze GS ma pod maską. A tam benzynowa jednostka napędowa V8 o pojemności 4,6 litra. Maksymalna moc 347 KM i moment obrotowy 460 Nm wystrzeliwuje auto do setki w 5,8 sekundy. Takie parametry to zarówno zasługa silnika, jak i 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów - która po raz pierwszy została wykorzystana w LS460. GS460 z łatwością dochodzi do ograniczonej elektronicznie, maksymalnej prędkości 250 km/h. Zaskakuje niewielkim, w stosunku do mocy silnika, zużyciem paliwa. Średnio 10,9 litra na 100 km, a podczas jazdy w mieście 15,5 litra. Biorąc pod uwagę parametry silnika to nie jest dużo. Taki wynik udało się osiągnąć dzięki układowi podwójnych kanałów dolotowych, przebiegających nad silnikiem, z kompaktowymi wkładami filtra powietrza oraz regulacją długości czynnej dolotu (ACIS). Ekonomia to także zasługa układu zasilania D-4S, wykorzystującego dwa wtryskiwacze na cylinder i współpracującego ze zdwojonym układem zmiennych faz rozrządu VVT-i.

Świetnie z tym silnikiem współpracuje ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów. Podczas jazdy z tym automatem nie występuje dość powszechne zjawisko "dziury" między biegami.

Zawieszenie - perfekcyjne na autostrady. No cóż - czasami na polskich drogach auto w koleinach potrafi "myszkować". To taki "mezalians" - luksusowe auto na mało luksusowych drogach.

Zobacz film:

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie