Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lexus. Marka liderem rynku hybryd plug-in w Polsce

Paweł Piątek
W 2023 roku zarejestrowano w Polsce 1470 hybryd plug-in Lexusa, co spowodowało, że marka stała się liderem polskiego rynku aut z napędem hybrydowym plug-in (PHEV). A najpopularniejszym autem PHEV w naszym kraju jest Lexus NX 450h+.
W 2023 roku zarejestrowano w Polsce 1470 hybryd plug-in Lexusa, co spowodowało, że marka stała się liderem polskiego rynku aut z napędem hybrydowym plug-in (PHEV). A najpopularniejszym autem PHEV w naszym kraju jest Lexus NX 450h+. Lexus
W 2023 roku zarejestrowano w Polsce 1470 hybryd plug-in Lexusa, co spowodowało, że marka stała się liderem polskiego rynku aut z napędem hybrydowym plug-in (PHEV). A najpopularniejszym autem PHEV w naszym kraju jest Lexus NX 450h+.

Spis treści

Lexus zdominował rynek hybryd plug-in w Polsce, a niezawodne i wydajne napędy marki oferujące ponadprzeciętny zasięg w trybie EV są najczęstszym wyborem klientów. W 2023 roku zarejestrowano 1470 Lexusów z napędem plug-in hybrid, co dało Lexusowi pierwszą pozycję w klasyfikacji wszystkich marek z 11,2% udziału. Biorąc pod uwagę tylko klasę premium co piąte auto PHEV to właśnie Lexus.

Najpopularniejszym samochodem plug-in hybrid w Polsce jest Lexus NX 450h+. W 2023 roku zarejestrowano 1044 egzemplarze tego modelu, który jako jedyny na rynku osiągnął czterocyfrowy wynik. W czołowej piątce najpopularniejszych aut znalazł się także RX 450h+ z 426 zarejestrowanymi egzemplarzami.

Wyjątkowe hybrydy plug-in Lexusa

W 2023 roku zarejestrowano w Polsce 1470 hybryd plug-in Lexusa, co spowodowało, że marka stała się liderem polskiego rynku aut z napędem hybrydowym plug-in
W 2023 roku zarejestrowano w Polsce 1470 hybryd plug-in Lexusa, co spowodowało, że marka stała się liderem polskiego rynku aut z napędem hybrydowym plug-in (PHEV). A najpopularniejszym autem PHEV w naszym kraju jest Lexus NX 450h+. Lexus

Napęd hybrydowy plug-in Lexusa wyróżnia się zasięgiem w trybie elektrycznym oraz zachowaniem parametrów w przypadku rozładowania baterii. Układ stosowany w modelach NX 450h+ oraz RX 450h+ wykorzystuje czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra pracujący w cyklu Atkinsona oraz baterię litowo-jonową o pojemności 18,1 kWh. Benzynowa jednostka, generator oraz przedni i tylny silnik elektryczny współtworzą inteligentny napęd na cztery koła E-FOUR. Łączna moc układu w przypadku obu SUV-ów Lexusa wynosi 309 KM/227 kW. Jego kompaktowe rozmiary nie wpływają na przestrzeń we wnętrzu oraz pojemność bagażnika, która w przypadku obu aut Lexusa nie różni się od wersji z innymi napędami.

Pojemna bateria oraz efektywnie działający napęd sprawiają, że NX i RX mają imponujące zasięgi z użyciem wyłącznie prądu. Lexus NX 450h+ w trybie elektrycznym może pokonać nawet do 98 kilometrów, a większy RX 450h+ jest w stanie przejechać nawet do prawie 70 kilometrów bez potrzeby uruchamiania silnika spalinowego.

Hybrydę plug-in Lexusa wyróżnia zachowanie napędu w sytuacji, gdy bateria jest rozładowana. W zdecydowanej większości konkurencyjnych modeli, gdy akumulator jest wyładowany, samochód od razu przełącza się na silnik spalinowy, co oznacza zdecydowanie wyższe zużycie paliwa i emisje oraz drastyczny spadek osiągów do momentu, gdy nie uzupełnimy energii z gniazdka. W przypadku Lexusa jest inaczej – gdy auto ma rozładowaną baterię, zaczyna pracować niczym klasyczna hybryda, efektywnie uzupełniając energię i utrzymując najwyższy poziom wydajności całego układu. Stąd niskie średnie zużycie paliwa nawet w przypadku rozładowanej baterii, a zarazem wydłużony zasięg auta.

Co ważne, hybrydowy napęd Lexusa został tak skonstruowany, że w przypadku rozładowanej baterii auto nadal ma osiągi zbliżone do tych, gdy akumulator jest naładowany w 100 procentach. Stan naładowania baterii nie wpływa negatywnie na przyspieszenie od 0 do 100 km/h czy na elastyczność przy wyższych prędkościach.

Wyprzedaż w salonach marki

W 2023 roku zarejestrowano w Polsce 1470 hybryd plug-in Lexusa, co spowodowało, że marka stała się liderem polskiego rynku aut z napędem hybrydowym plug-in
W 2023 roku zarejestrowano w Polsce 1470 hybryd plug-in Lexusa, co spowodowało, że marka stała się liderem polskiego rynku aut z napędem hybrydowym plug-in (PHEV). A najpopularniejszym autem PHEV w naszym kraju jest Lexus NX 450h+. Lexus

W salonach Lexusa dostępne są ostatnie egzemplarze modeli z napędem plug-in hybrid z 2023 roku w specjalnych cenach. Lexus NX 450h+ kosztuje teraz od 288 900 zł (60 tys. zł mniej od ceny katalogowej) w przypadku bogato wyposażonej wersji Prestige z pakietami Design oraz Tazuna. Wersje Omotenashi z pakietem Luxury (od 310 900 zł) oraz F Sport z pakietem Fuji (od 312 900 zł) objęte są rabatem w wysokości 65 tys. złotych.

RX 450h+ w ofercie specjalnej kosztuje teraz od 372 100 zł za wersję F SPORT Design (77 800 zł korzyści), a blisko 80 tys. zł można zyskać decydując się na wersje Prestige z pakietem Technology (od 380 400 zł) oraz Omotenashi (od 403 500 zł).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policyjny dron obserwował zachowania kierowców

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Lexus. Marka liderem rynku hybryd plug-in w Polsce - Motofakty

Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna