Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mazda 3. Ważne, aby się wyróżniać

Piotr Walczak
Mazda 3 w wersji sedan wygląda lepiej niż większość aut tego typu innych marek
Mazda 3 w wersji sedan wygląda lepiej niż większość aut tego typu innych marek Fot. P. Walczak
Mazdę 3 można kupić jako jedną z dwóch opcji, czyli sedan albo hatchback. Do wyboru mamy cztery wersje wyposażenia - Comfort, Exclusive, Exclusive Plus oraz Sport i tyle samo silników.

Sedan od razu zwraca uwagę. Do szuflady można schować bajki, że auta tego typu nie wnoszą już nic nowego, a ich wygląd i stylistyka nadwozia są nudne. Tutaj projektanci stanęli na wysokości zadania.

Jak klasa wyższa

Samochód wyróżnia się masywną sylwetką, a jednocześnie płynną linią nadwozia. To auto nie tylko dla rodziny. Może sprawdzić się także jako reprezentacyjna limuzyna. Wnętrze jest przestronne. Dużo miejsca znajduje się zarówno z przodu jak i z tyłu.

Hatchback to propozycja bardziej dla ludzi młodych. Samochody tego typu z reguły mają mniejsze bagażniki, a i w wewnątrz nie ma tyle miejsca. Tak jest i tym razem. O ile bagażnik sedana ma pojemność 430 litrów, to w hatchbacku można liczyć jedynie na 340 l.

Mogło być trochę lepiej

Projektantom chyba jednak trochę zabrakło pomysłu na nadwozie, które niczym nowym raczej nie zaskakuje. Co prawda nie wygląda ono źle, ale wystarczyłoby odrobinę więcej odwagi i efekt mógłby być jeszcze lepszy.

W kabinie od razu zauważa się duże i czytelne zegary. Fotele są wygodne, dlatego nie ma co się martwić o komfort w podróży. Deska rozdzielcza, podobnie jak w sedanie, prezentuje się tak jak powinna - wszelkie przyciski i przełączniki są na swoim miejscu.

Jest tu wszystko, co potrzeba

Mazda 3 jest również dobrze wyposażona. W standardzie znajdziemy większość współczesnych systemów bezpieczeństwa czynnego i biernego. W standardzie znajdziemy oczywiście układ przeciwpoślizgowy z rozdziałem siły hamowania na cztery koła (4W-ABS) z elektronicznym rozdziałem siła hamowania EBD oraz systemem awaryjnego hamowania EBA. Układ dynamicznej kontroli toru jazdy DSC z elektroniczną kontrolą trakcji TCS to również podstawa. Nabywcy Mazdy 3 mogą też liczyć na podwójne przednie poduszki powietrzne, boduszki boczne oraz kurtyny z przodu i z tyłu.

Najtańsza wersja Comfort z silnikiem 1.6 MZR o mocy 105 koni mechanicznych to koszt 63.900 zł. Minusy? Tylko jeden silnik diesla. Szkoda.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna