Modyfikacji uległy maska, błotniki, osłona chłodnicy i jej obrzeża, światła przednie i zderzak o chromowanej dolnej osłonie.
W ramach wyposażenia dodatkowego dostępny jest teraz także chromowany panel ze zintegrowanymi dziennymi światłami drogowymi w technologii LED w połączeniu z lampami ksenonowymi.
Z tyłu Klasa R ma nowy spojler, lampy oraz zmodyfikowane końcówki układu wydechowego. Ponadto auto zyskało również nowe koła: dostępne są obręcze o pięciu ramionach pojedynczych lub podwójnych albo 10-ramienne, a ich rozmiary wynoszą od 17 do 21 cali.
Nową opcją wykończenia wnętrza jest migdałowy beż został połączony z kontrastującym brązem kawowym. Natomiast szary w odcieniu alpaki zestawiono z ciemną szarością bazaltową. Obie kombinacje kolorystyczne zastosowano na desce rozdzielczej, kierownicy, konsoli głównej, siedzeniach, tapicerce drzwi i wykładzinach podłogowych.
Ponadto można wybrać jednobarwną tapicerkę ze skóry nappa wraz z pakietem sportowym AMG Interior Sports. Obok detali ze szczotkowanego aluminium i elementów chromowanych w odcieniach srebra.
W ofercie można znaleźć luksusowe wykończenie o wysokim połysku: brązowe z rysunkiem drzewa eukaliptusa lub forniru z orzecha, albo antracytowe o rysunku drzewa topoli.
Klasa R szczyci się także obszernym i wszechstronnym przedziałem bagażowym: w wersji o standardowej pojemność bagażnika wynosi do 1950 litrów, a w długiej - 2385 litrów.
W wariantach pięciomiejscowych przewidziano osobny schowek pod podłogą przedziału bagażowego oraz opcjonalnie montowaną tylną klapę Easy Pack obsługiwaną za pomocą przycisku lub pilota, która ułatwia dostęp do bagażu.
Odnowioną Klasę R wyposażono w jednostki benzynowe i przekonstruowane silniki wysokoprężne, które zużywają mniej paliwa niż w poprzednim modelu. Przykładowo, w wersja R 300 CDI BlueEFFICIENCY potrzebuje średnio na każde 100 km 7,6 litra oleju napędowego, tj. o 7 procent mniej.
Z kolei nowy silnik w wersji R 350 CDI 4MATIC zużywa 8,5 litra oleju napędowego na 100 km, o 0,8 litra mniej niż u poprzednika, przy jednocześnie wyższej mocy. Wcześniej osiągała ona 224 KM; teraz jest 265 KM.
Natomiast w silnik w wersji R 350 BlueTEC 4MATIC jest jedną z najczystszych jednostek wysokoprężnych na świecie. Silnik V6 osiąga moc 211 KM. Wyposażony w system kontroli emisji AdBlue©, silnik ten zużywa średnio o 0,3 l paliwa mniej przy spalaniu 8,4 litra oleju napędowego na 100 km. Pojazd z silnikiem BlueTEC spełnia normy emisji spalin EU6 przewidziane na 2014 r.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?