Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Miejska ślicznotka

T.Kutkiewicz, A.Michalewicz
Nissan Micra
Nissan Micra
Jedni mówią na Micrę żabka, a inni chrabąszcz. Żabka ze względu na wybałuszone reflektory. Chrabąszcz ze względu na kształty. Jedno jest pewne. Stylistyka przyrządzona z wielkim smakiem. Na wzrok innych użytkowników dróg autko działa jak magnes.

Dane techniczne:

Dane techniczne:

Pojemność skokowa [ccm] 1386
Moc maksymalna [KM /obr./min.] 88/5200
Maksymalny moment obr. [Nm/obr./min.] 128/3200
Prędkość maksymalna [km/h] 172
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] 11,9
Zużycie paliwa wg producenta [l/100km]
miasto/trasa/cykl mieszany 7,9/5,4/6,3

Darmo szukać jakiegokolwiek podobieństwa do poprzedniego modelu. Samochód zmieniony w każdym calu. Miły dla oka z zewnątrz, przytulny wewnątrz. Deska zaprojektowana tak, aby kierowca miał swobodny dostęp do każdego przełącznika. Wysoka jakość materiałów użytych do jej wykończenia dodatnio wpływa na komfort jazdy. Mankament jaki rzuca się w oczy, to mało czytelne zegary. Gdyby tak trochę powiększyć tarcze. Funkcjonalny jest wyświetlacz komputera umieszczony centralnie na desce i którym można sterować z koła kierownicy.

Wygodnie podróżuje się autem w cztery osoby. Gdy na tylne siedzenie dojdzie piąty pasażer można zapomnieć o komforcie. Minusem są słabo wyprofilowane przednie fotele, które w efekcie dają słabe trzymanie boczne. Niczego natomiast, nie można zarzucić materiałowi użytemu do ich obszycia. Na uwagę we wnętrzu zasługuje kilka praktycznych szczegółów. Pod fotelem pasażerskim znajduje się obszerna skrytka, a jadący z tyłu mogą korzystać z funkcjonalnych schowków, gdzie bez trudu wchodzi 1,5-litrowa butelka z napojem oraz sterta kanapek.

Micra zaskakuje swą ładownością. Choć z zewnątrz auto wydaje się mieć mały bagażnik, to po otwarciu tylnej klapy mamy dostęp do 250-litrowej przestrzeni. Sprawdziliśmy, czy maleńki na pozór Nissan może posłużyć jako samochód rodzinny. Zabraliśmy na pokład fotelik dziecięcy, wózek, torbę o wymiarach 120 cm (dł) x 40 cm (szer.) x 40 cm (wys.) oraz trzy wysokie osoby. Niesamowite, wręcz zadziwiające! Micra, naprawdę jest ładowna, a w dodatku przy tak wielkim ładunku komfortowa.

Jednostka o pojemności 1.4-litra oraz mocy 88 KM doskonale radzi sobie z rozpędzaniem auta. Aby na liczniku pojawiła się setka, wystarczy niespełna 12 sekund. Prędkość maksymalna kończy się na 172 km/h. Oceniając. Praca pięciobiegowej manualnej skrzyni biegów spiętej z benzynową jednostką napędową nie budzi zastrzeżeń, aczkolwiek przydałby się szósty bieg. Cicho i przyjemnie można podróżować w zakresie do 3 tys. obrotów, gdyż dalej robi się nieco głośniej. Ale to ma swoje dobre strony, bowiem dobrze traktowana Micra nie przyprawi nas o zawrót głowy przy tankowaniu. W cyklu mieszanym autko zużyło zaledwie 5,6-litra benzyny na 100 km. Zawieszenie auta można uznać za dobrze dopracowane, chociaż nasi testujący twierdzili, że jest ono zbyt czułe na wszelkie nierówności w drodze.

Nabywcy Micry mogą czuć się w niej bezpiecznie, bowiem wyposażenie standardowe wersji Tekna obejmuje cztery poduszki powietrzne (czołowe i boczne), ABS oraz EBD. Komfortu dostarcza m.in. automatyczna klimatyzacja, elektryczne szyby, wspomaganie kierownicy, radio z CD. Niestety bogate wyposażenie i niepowtarzalne kształty są w cenie ponieważ na testowaną przez nas wersję trzeba wydać prawie 55 tys. złotych. Ale czyż nie warto dla tych kształtów?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna