Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mimo wszystko na plusie - Lech Garmażeria Staropolska podsumowuje pandemiczny rok 2020 (zdjęcia)

Opr. Andrzej Matys
Lech Garmażeria Staropolska
Lech, znany w Podlaskiem producent tradycyjnych wyrobów garmażeryjnych stanął w 2020 roku wobec trudnych wyzwań. Zakład prowadzi cztery sklepy firmowe, zaopatruje delikatesy w całej Polsce. Posiada też salę weselną w Białymstoku. Bilans w sumie wychodzi na plus, ale pandemiczny rok 2020 pokazał, które działy "spożywki" są stabilniejsze i bardziej odporne na zawirowania w gospodarce.

- Nieoczekiwanie ta nasza “staropolskość”, nawiązanie do tradycji, do sprawdzonych babcinych przepisów stała się najmocniejszą kartą przetargową. Nasze finansowe wyniki w minionym roku windował w górę właśnie ruch w sklepach firmowych, sprzedaż wędlin: kiełbas, kabanosów, kindziuków i garmażerki: pasztetów, potraw mącznych. Najbardziej widoczne było to jak zwykle w okresie świątecznym - uważa Adam Zwolan, członek zarządu białostockiej firmy Lech Garmażeria Staropolska.

Lech, chociaż w kwestiach żywieniowych jest raczej tradycjonalistą - w minionym roku zainwestował w nowocześniejsze formy sprzedaży i uruchomił sklep internetowy. Towar dostarcza na razie w Białymstoku i okolicach, ale rozważa rozszerzenie zasięgu.

- W obliczu pandemicznego kryzysu był to ruch niezbędny i oczywiście wyszedł nam na dobre. Z miesiąca na miesiąc rejestrujemy większą sprzedaż online. Dlatego planujemy, by internetowo zaopatrywać też rynek warszawski - dodaje Adam Zwolan.

Czytaj również: LECH Garmażeria Staropolska przyjedzie do domu. Dostawa zakupów do klienta to nowa usługa (zdjęcia)

W sklepie internetowym, poza wędlinami i wyrobami garmażeryjnymi, dużym zainteresowaniem cieszyły się produkty w słoikach - ryby w zalewie, domowe zupy, gulasze, które mają dłuższy termin przydatności. Dania te klienci kupowali często jako zabezpieczenie na okres kwarantanny. W każdej chwili można było słoik otworzyć i zrobić szybki i pełnowartościowy obiad. Lech odnotował również wyraźny wzrost sprzedaży produktów wegetariańskich.

W gorszej sytuacji znalazł się z wiadomych, pandemicznych powodów Lech Gościnny Dom, prowadzona przez markę sala weselna przy ul. Elewatorskiej w Białymstoku.

- Poza karnawałem 2020 i miesiącami letnimi sektor ten był w zasadzie zamknięty. I o ile w poprzednich latach organizowaliśmy nawet pięć, sześć firmowych wigilii dziennie, w tym roku było ich zdecydowanie mniej. Ale to właśnie okołoświąteczny ruch, zamówienia z dowozem do domu czy zakładów pracy pozwoliły nam poprawić wyniki finansowe - mówi Justyna Orlińska, kierownik Lecha Gościnnego Domu.

Czytaj również: Lech-Garmażeria Staropolska wprowadza wprowadza nową linię produktów z mniejszą ilością soli (zdjęcia)

W tym roku Lech Garmażeria Staropolska obchodzi 30-lecie istnienia. Nie ma sprecyzowanych planów, ponieważ nie wiadomo co przyniosą najbliższe miesiące. Na pewno jednak zaskoczy klientów nowymi, jubileuszowymi potrawami, nad którymi już pracuje.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Mimo wszystko na plusie - Lech Garmażeria Staropolska podsumowuje pandemiczny rok 2020 (zdjęcia) - Kurier Poranny

Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna