Mitsubishi Prototype-S

Tomasz Kutkiewicz
Taki samochód to marzenie nie jednego kierowcy
Taki samochód to marzenie nie jednego kierowcy
Udostępnij:
W Genewie Mitsubishi zaprezentowało prototyp auta, które być może będzie wyznaczać nowy kierunek stylistyczny marki.

Napisałem "być może", bo tego rodzaju auta, to auta marzenie, a produkcja jest produkcją, podczas której ze względów ekonomicznych rezygnuje się z większości nowoczesnych rozwiązań. Powód? Jeden - gdyby zastosowano je, ceny aut byłyby dwa, trzy razy wyższe. A samochody są od tego, żeby się sprzedawały.

Patrząć na Prototypa-S można wysnuć jeden wniosek. Powoli dociera do szefów japońskiego koncernu, że żeby zawojować rynek europejski, nie wystarczą tylko świetne silniki i świetne właściwości jezdne auta. Europejczyk chce mieć samochód ładny, elegancki i nowoczesny. I jaki jest Protoptype-S.

Prototype-S bliższa produkcyjnej wersja oryginalnego modelu Concept-Sportback zaprezentowanego w 2005 r.nawiązuje do swojego protoplasty, zapowiadając jednocześnie nadejście Lancera Sportback.

Z przodu pojazdu znalazła się typowa dla modeli Lancer osłona chłodnicy "Jet Fighter" pokryta czarnym, matowym lakierem z wstawkami o strukturze siatki i chromowanym obramowaniem. Silnik przykrywa maska znana z wersji Lancer Evolution, a kolejnymi charakterystycznymi elementami są wyjątkowe reflektory oraz 19-calowe, 5-ramienne obręcze aluminiowe.

Tylna część pojazdu podporządkowana jest tematowi stylistycznemu po raz pierwszy pokazanemu w modelu Concept-Sportback, w którym niezwykle dynamiczną klapę bagażnika uzupełnia typowy dla wersji Sportback spoiler dachowy. Wydłużone tylne lampy zespolone poszerzają optycznie samochód, zachodząc na tylne błotniki.

Wnętrze modelu Prototype-S jest dość konwencjonalne i zawiera podwójne wskaźniki osadzone w tablicy przyrządów w stylu charakterystycznym dla projektów włoskich, czarne, zamszowe wstawki w górnej części tablicy rozdzielczej i panelach drzwiowych oraz tapicerkę skórzaną w kolorze jasnego brązu, która w zależności od miejsca jest gładka, perforowana lub wykończona nićmi.

W momencie debiutu rynkowego jesienią tego roku, o ile oczywiście wersja produkcyjna nie będzie ogołocona, to 5-drzwiowa wersja nowego Lancera stanie się najważniejszym graczem koncernu w Europie.

Zobacz film

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Gazeta Współczesna
Dodaj ogłoszenie