Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mleczarnia, której kryzys się nie ima

Barbara Kociakowska
Zbigniew Kalinowski wyznaczył piątnickiej mleczarni dobry kierunek. Z roku na rok efekty są coraz bardziej widoczne.
Zbigniew Kalinowski wyznaczył piątnickiej mleczarni dobry kierunek. Z roku na rok efekty są coraz bardziej widoczne.
Postawili na jakość. I to się sprawdziło. Klienci nie tylko chętnie sięgają po produkty Piątnicy, ale są w stanie zapłacić za nie wyższą cenę.

Myślę, że jakość to główna przyczyna naszego sukcesu - mówi Zbigniew Kalinowski, prezes OSM Piątnica, który z tą mleczarnią związany jest od 33 lat, a od ćwierć wieku jej szefuje. - Procedury, które stosujemy od lat w celu zapewnienia jak najlepszej jakości, są naprawdę solidne.
Ale, jak zauważa, nic by one nie dały, gdyby nie doskonały surowiec dostarczany przez rolników.

Jakość już u dostawców

- Uważam, że nasi dostawcy produkują mleko najwyższej jakości w kraju - mówi Zbigniew Kalinowski.
A mleczarnia potrafi to docenić. I płaci im odpowiednio dużo za dostarczane mleko - najwięcej w kraju.

I to właśnie, utrzymanie stabilnej i wysokiej ceny mleka, prezes Kalinowski uważa za największy tegoroczny sukces spółdzielni. Średnia cena płacona rolnikom za mleko wynosiła 1,50 zł/l i znacznie odbiegała od średniej w kraju.
Kolejnym istotnym elementem jest fakt, iż piątnickiej spółdzielni udało się utrzymać wysoką dynamikę sprzedaży - na poziomie 15 proc.

Robią najlepszy serek

Sztandarowym produktem piątnickiej mleczarni jest Serek Wiejski. Pierwsza wyszła na rynek z tym produktem, było to na początku lat 90. Serek okazał się prawdziwym hitem. I choć dziś produkt ten robi już dwanaście mleczarni w Polsce, piątnicki serek wciąż cieszy się największą renomą. W tym roku Serek Wiejski Piątnica został uznany za najlepszy na rynku w niezależnym badaniu jakości, przeprowadzonym na zlecenie fundacji "Pro-Test".

Serek Wiejski posiada ponad 50 proc. udział w rynku i stanowi prawie połowę sprzedaży firmy. Ale OSM Piątnica jest też największym w kraju producentem śmietany.

Marka rośnie w siłę

Piątnica systematycznie umacnia swoją markę. Z tegorocznego "Rankingu najcenniejszych polskich marek" dziennika "Rzeczpospolita" wartość marki została oszacowana na 209,1 mln zł, co oznacza, że w ciągu roku wzrosła ona o ok. 25 proc. A w kryterium siła marki (jest to związane z oceną konsumentów) zajęła trzecią pozycję wśród firm mleczarskich.

Jednocześnie piątnicka spółdzielnia inwestuje. Największą tegoroczną inwestycją był zespół różnych przedsięwzięć, który przyczyni się do znacznego zwiększenia produkcji śmietany.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna