Wymienianych jest 3,5 km torów, co daje ok. 5 tys. podkładów. Wymianie podlegają także mocowania i podbudowania. Z całej pionierskiej konstrukcji zostają szyny, które zostały położone 100 lat temu przy budowie pierwszych torowisk kolejek wąskotorowych w Puszczy Białowieskiej.
Inwestycja finansowana jest z Funduszu Leśnego. Koszt realizacji przedsięwzięcia to prawie 1 197 000 zł.
Ponadto równolegle trwa rewitalizacja taboru kolejki wąskotorowej. Do końca grudnia odrestaurowanych zostanie pięć wagonów i jedna lokomotywa spalinowa. Koszt realizacji inwestycji to 390 tys. zł.
Garaż taboru kolejki wąskotorowej, tzw. lokomotywownia, został już odremontowany. Zostanie też doposażony ze środków Lasów Państwowych.
Wąskotorowe Kolejki Leśne o stuletniej historii to ważny punkt na mapie regionu Puszczy Białowieskiej. Od 1991 roku pełnią rolę turystyczną. W okresie wiosenno-letnim wąskotorowa kolejka leśna wozi turystów po trasie Hajnówka-Topiło (11 km) oraz Hajnówka-Dolina Rzeki Leśnej (6 km).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?