Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nasz region wyprzedził Allegro, TVN, Apart i inne firmy!

Katarzyna Chojnowska [email protected]
Nie Allegro, Wyborowa, TVN, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy czy Apart, ale Mazury znalazły się w pierwszej piątce najsilniejszych polskich marek.

Nasz region pokonał tym samym aż 225 kontrkandydatów. Badanie przeprowadził prestiżowy miesięcznik Brief - pierwszy polski magazyn zajmujący się marketingiem i sprzedażą. Najbardziej podziwiane, krajowe marki oceniali specjaliści branży oraz internauci.

- Czy Kraina Wielkich Jezior Mazurskich zostanie siódmym cudem świata w globalnym plebiscycie szwajcarskiej fundacji "New7Wonders", jeszcze nie wiadomo, ale jest to z pewnością swoisty cud w rankingu… Region marką? - pytają autorzy badania. - To fakt wskazujący na trend do brandowania tego, co najpiękniejsze w wymiarze narodowym i unikalne w wymiarze globalnym.

Ankietowani przeprowadzonego w czerwcu badania wybierali 5 marek z 230. Oceniali je pod kątem innowacyjności jakości, spójności, wiarygodności oraz wyjątkowości. Mazury ostatecznie znalazły się na piątej pozycji. Wyprzedziły je tylko takie marki: E. Wedel, Dr Irena Eris, Orlen oraz Żywiec. Natomiast w tyle za naszym regionem znalazły się takie firmy jak Reserved, Empik, KGHM, Winiary czy Inglot. Wyprzedziliśmy ogólnopolskie media - TVN, Polsat, Gazetę Wyborczą.

- Region stał się marką samą w sobie, a promocja Mazur wskazuje na całościowe zrozumienie marki i posługiwanie się rosnącym w siłę w warunkach polskich marketingiem miejsc - podkreśla Brief.
Specjaliści od marketingu wskazali także, co takiego wyróżnia Mazury. To przede wszystkim wyjątkowość, wiarygodność i rozpoznawalność

Z wyników głosowania cieszą się władze województwa. Widzą w tym szansę na przyciągnięcie turystów i inwestorów. Kampania regionu, związana głównie z konkursem na siedem nowych cudów natury, może więc opłacić się, nawet jeżeli kraina jezior jednym z finalistów nie zostanie.

- Przyjęta przez nas strategia promocji zaczyna przynosić owoce - mówi Jacek Protas, marszałek województwa warmińsko-mazurskiego. - Silna marka regionu i ukazanie najlepszych cech Warmii i Mazur to szansa, by zachęcić turystów do przyjazdu, a przedsiębiorców do inwestycji na naszym terenie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna