Nissan Murano (wideo)

Tomasz Kutkiewicz
Nadwozie "nowego" Murano zachowało sylwetkę poprzednika, z nieznacznym powiększeniem samego auta, o 64 milimetry na długości
Nadwozie "nowego" Murano zachowało sylwetkę poprzednika, z nieznacznym powiększeniem samego auta, o 64 milimetry na długości
Po pięciu latach Nissan postanowił nieco unowocześnić model Murano, niby auto z segmentu SUV-ów, ale z elementami luksusowej limuzyny.

Murano A.D. 2008 na zewnątrz praktycznie niczym nie różni się od poprzednika. Główne zmiany jakich dokonano są zauważalne we wnętrzu auta. Czyli praktycznie można stwierdzić, że "nowe" Murano - to nic innego, jak stara "buda" z nowoczesną technologią. Praktycznie nie ma się czemu dziwić, wszak model pięć lat temu powstawał z myślą o rynku amerykańskim a nie europejskim. A tam, za oceanem, bardziej liczą się gadżety niż stylistyka.

Nadwozie "nowego" Murano zachowało sylwetkę poprzednika, z nieznacznym powiększeniem samego auta, o 64 milimetry na długości.

Z nowości jakie można zauważyć to bi-ksenonowe lampy i duży chromowany grill, a z tyłu zamiast pionowych pasów świateł, auto ma nowe tylne trójkątne lampy z diodami LED. Z ciekawostek godnych wspomnienia, to zastosowanie specjalnego lakieru odpornego na zadrapania. Nowy lakier stworzono na bazie bardzo elastycznej żywicy w połączeniu z przeźroczystym lakierem. Dzięki wysokiej gęstości żywicy lakier jest odporniejszy, a jeśli dojdzie do zadrapań, żywica w przeciągu kilku dni powróci do pierwotnego kształtu i odnowi pierwotny wygląd lakieru.

Główne zmiany dotknęły wnętrza auta. W nowej odsłonie jest bardziej komfortowe i wyposażone w najnowsze nowinki techniczne. Komfort i luksus to lepsze wykończenie wnętrza i bardziej wyrafinowane materiały. To że auto spełnia funcję nietypowej komfortowej limuzyny, widac w wyposażeniu standardowym, które obejmuje miedzy innymi: dwustrefową klimatyzację, mocny zestaw audio, skórzaną tapicerkę, podwójny szklany dach, elektronicznie otwieraną klapę bagażnika, której otwarcie i zamknięcie trwa zaledwie dziewięć sekund. Polecenie do działania może być wydane przyciskiem na kluczyku, desce rozdzielczej czy bezpośrednio na dolnej krawędzi pokrywy bagażnika. Pojemność podstawowa bagażnika wynosi 402 l, po złożeniu tylnych foteli zwiększa się do 883 l.

Ciekawym rozwiązaniem jest tylna kanapa składana w stosunku 60:40. Fotele można złożyć za pomocą dźwigienek umieszczonych w pobliżu klapy bagażnika, ponowne rozłożenie foteli następuje po naciśnięciu przycisków nad dźwigienkami elektronicznie w przeciągu ośmiu sekund. Składanie siedzeń można włączyć również przyciskami umieszczonymi na desce rozdzielczej.

Oprócz nowego wnętrza, auto otrzymało również zmodernizowane: jednostkę napędową, skrzynię biegów i nowy system napędu na wszystkie koła. Wszystko zostało osadzone na nowej platformie oznaczonej przez Nissana literą "D". Platforma ta po raz pierwszy została wykorzystana w modelu Altima. Cechuje ją większe wykorzystanie stali o podwyższonej wytrzymałości i zamontowanie dodatkowych wzmocnień poprzecznych oraz innych usztywnień, włącznie z nietypową 3D powierzchnią podłogi auta. Nowe rozwiązania znacznie usztywniły nowe Murano.

Całość niby nowa a stara.

Zobacz film:

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie