Nissan Qashqai+2 (wideo)

Redakcja
Nisaan zaprezentował nowy model Qashqai+2
Nisaan zaprezentował nowy model Qashqai+2
Udostępnij:
Auto oznaczone jako Qashqai+2, jest dłuższy i wyższy niż pierwowzór. Jego wnętrze jest obszerniejsze i bardziej praktyczne.

Zmiany stylistyczne na zewnątrz widać w nowych drzwiach przednich i tylnych, szybach bocznych, klapie tylnej i zmienionej kratce wlotu powietrza. Samochód standardowo ma też wielki, panoramiczny dach, o około 140 mm dłuższy niż w Qashqai. W skrócie można określić, że siedmiomiejscowa wersja auta, to generalnie więcej przestrzeni, miejsce dla siedmiu osób, większy rozstaw osi, dodatkowa skrytka pod podłogą oraz miejsce do schowania trzeciego rzędu siedzeń.

Największe zmiany widać w środku samochodu. Wiążą się one z wprowadzeniem trzeciego rzędu siedzeń. Dla ułatwienia zajęcia miejsca w na tylnych siedzeniach, środkowa kanapa jest przesuwana i można ją składać na w proporcjach 40/20/40 (co oznacza, że dzieli się na trzy części).

Z punktu widzenia kierowcy wnętrze samochodu bliższe jest kokpitowi. Wszystkie najważniejsze i pomocnicze przyrządy sterujące są na wyciągnięcie ręki. Od przedniego fotela pasażerskiego oddziela solidna konsola centralna. Przed kierowcą, pod rozbudowaną osłoną, znajduje się tablica przyrządów z pokładowym komputerem. Pozostałe przełączniki są ergonomicznie rozmieszczone na środku deski rozdzielczej, ponad dźwigną zmiany biegów i poniżej podwójnych, chromowanych wylotów powietrza. Na kierownicy umieszczone zostały przyciski służące do zdalnego sterowania systemem audio.

Wskaźniki zegarowe są przez cały czas podświetlane białymi diodami LED, a pozostałe przyrządy, przełączniki i wskaźniki, takie jak komputer pokładowy na środku tablicy przyrządów, przełączniki do otwierania i zamykania okien oraz sterujące systemem audio i nawigacją satelitarną, mają nowe podświetlenie w wyrazistej, pomarańczowej barwie.

Zawieszenie auta to: z przodu kolumny McPherson, z tyłu niezależna, wielowahaczowa konstrukcja. Całość została skonstruowana z uwzględnieniem zwiększonej masy samochodu.

Dostępne są dwie wersje podwoziowe: z napędem tylko na oś przednią oraz z napędem na obie osie w systemie ALL MODE. W systemie tym nad doprowadzeniem napędu do kół i osi w momencie, gdy pojawia się zagrożenie utratą przyczepności, czuwa nowoczesna elektronika, a nie układy z pompami
hydraulicznymi.

W warunkach normalnych w Quashqai+2 napędzane są koła przednie, gdyż wówczas mniejsze są straty energii i zużycie paliwa. W momencie wykrycia utraty przyczepności układ elektroniczny włącza centralne sprzęgło w tylnej przekładni głównej i siła napędowa zostaje odpowiednio rozdzielona pomiędzy oś przednią a tylną.

Gama silników obejmuje jednostki benzynowe 1,6 i 2,0 litra oraz diesle 1,5 i 2,0 dCi o mocach 115 KM i 140 KM (silniki benzynowe) oraz 106 KM i 150 KM (diesel).

Najtańsza wersja auta, to wydatek rzędu 81 900 złotych.

Obejrzyj film:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Gazeta Współczesna
Dodaj ogłoszenie