Czy odniesie sukces rynkowy pierwszego modelu Dacii - Logana? Wydaje się że tak. Główny atut - cena, wydaje się bezkonkurencyjny, nawet w przypadku pojawienia się na rynku samochodów koncernu TATA.
Czym kusi Sandero?
Podobnie jak inne samochody z gamy Dacia, Sandero jest owocem unikalnej procedury projektowo-wdrożeniowej. Przy projektowaniu tego samochodu wykorzystano zasadę design to cost (kierowanie projektem odbywa się w zależności od ustalonych z góry kosztów projektu i wdrożenia do produkcji), jak również efekt carry over w celu optymalizacji jego niezawodności i kosztów własnych (poprzez wykorzystanie szeregu części z innych pojazdów grupy Renault) - czyli najkrócej mówiąc - oszczędzić na czym się da, ale żeby efekt końcowy przyciągnął klienta.
Sylwetka auta, nie jest może najnowocześniejsza, ale przestarzałą, też nie. Ot auto z nie najwyższej półki. Przód w miarę z nowoczesnymi, wyrazistymi światłami, z nieźle spasowanymi zderzakiem i osłoną chłodnicy wpisujące się w linię nadwozia. Linia boku, przypominająca odwróconą falę, jest uwydatniona dzięki szerokim listwom bocznym, które dostępne są... w wyższych wersjach auta.
Kto chce mieć nieco droższą wersję Sandero, może pokusić się o zamontowanie zestawu SUV - tak tak - który składa się z osłony przedniej i kratek na światłach przeciwmgłowych z przodu, pary spojlerów progowych oraz osłony tylnej, który nadaje modelowi zdecydowanie terenowy charakter...ale bez szaleństw - nie będzie to samochód z napędem na cztery koła. Zestaw SUV - to jak makijaż, pod nim jest to co jest.
Co w środku samochodu?
Wnętrze auta bez fajerwerków, ale już Logan przyzwyczaił nas do tanich plastików. Komu to nie przeszkadza, a wystarczy mu wyposażenie, będzie zadowolony, oczywiście jeśli kupi nie wersję podstawową - bo ona jest golusieńka. Auto, nie w podstawowej wersji, praktycznie ma wszystko co potrzeba - wspomaganie kierownicy, ergonomicznie rozmieszczone przyciski sterujące, radio z CD, elektrycznie rozsuwane szyby a nawet klimatyzację.
Nowa Dacia dostępna jest z dwoma silnikami benzynowymi: 1,4 l o mocy 74 KM i 1,6 l osiągającym 87 KM. Obie jednostki współpracują z 5-stopniową, ręczną skrzynią biegów. Na początku 2009 r. wprowadzony zostanie diesel 1,5 l w dwóch wersjach mocy - 68 i 85 KM
.
Ile kosztuje? Wersja podstawowa to wydatek rzędu 28 500 złotych.
Obejrzyj film:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?