Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowa hybryda od Hondy

Joanna Krężelewska, www.gs24.pl
Honda postanowiła udowodnić, że auto sportowe może też być ekologiczne. Czy im się to udało? Odpowiedzi szukaliśmy poznając nową CR-Z-tkę u koszalińskiego dealera tej marki.
Nowa hybryda od Hondy
Fot. Honda

(fot. Fot. Honda)

W salonie Auto Mojsiuk zorganizowano premierę najmłodszego dziecka Hondy - modelu CR-Z. Auto stylistycznie nawiązuje do dwóch modeli - CR-X, które debiutowało w 1984 r. i zdobyła miano kieszonkowej rakiety oraz Insight pierwszej generacji. Z CR-X zachowano przeszkloną, podzieloną na dwa poziomy, tylną część nadwozia i aerodynamiczną linię dachu.

Bryła auta (4080 mm długości, 1395 mm wysokości i 2014 mm szerokości z przodu oraz 1740 mm szerokości z tyłu) ukształtowana jest niczym aerodynamiczny klin. Projektanci dynamiczną kreską poprowadzili nadwozie coupe, a całość delikatnie zaakcentowali licznymi przetłoczeniami. Drapieżnego uroku dodają reflektory z diodowymi światłami do jazdy dziennej.

Wnętrze nowej Hondy kojarzy się z kokpitem myśliwca. W zasięgu rąk kierowcy - na konsolach po obu stronach kierownicy - rozmieszczono wszystkie potrzebne przełączniki. Najciekawszy jest trójwymiarowy wskaźnik prędkości i obrotomierz. W zależności od trybu jazdy zmienia się kolor podświetlenia wskaźników - w trybie Normal jest niebieski, w Econ - zielony, a Sport - czerwony.

Układ siedzeń 2+2 komfortowo pozwala podróżować kierowcy i pasażerowi przedniego fotela. Ale z tyłu wygodnie pojadą tylko dzieci, lub... torby z zakupami.
Bagażnik ma pojemność 233 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń można go powiększyć do 382 litrów. Pod podłogą jest jeszcze 19-litrowy schowek. Oszczędność miejsca spowodowała, że CR-Z nie jest wyposażony w koło zapasowe. Zamiast niego jest tzw. zestaw naprawczy.

Napęd jest próbą połączenia ekologii i sportowych emocji. Sercem auta jest 1,5 litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy i-VTEC o mocy 114 KM. Wspomaga go silnik elektryczny o mocy 14 KM. Oba zapewniają moc 124 KM i 178 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd współpracuje z sześciobiegową przekładnię manualną. To nowość w hybrydzie, w których do tej pory stosowano skrzynie automatyczne.

Honda CR-Z do setki rozpędza się w mniej niż 10 sekund. Odczucia są podobne do tych, które zapewnia samochód wyposażony w znacznie większy silnik benzynowy. Ale układ wydechowy nie cechuje się wybitnie sportowym brzmieniem. Do wyboru mamy trzy tryby jazdy. Sport wykorzystuje cały potencjał hybrydowego napędu, Normal zapewnia kompromis między osiągami, a ekonomią, zaś Econ umożliwi osiągnięcie najniższego poziomu spalania. Średnie spalanie w cyklu mieszanym - 5 l na 100 km - wygląda obiecująco.

Na koniec słowo o zawieszeniu - w CR-Z jest ono sztywno zestrojone, co sprawdza się w czasie dynamicznej jazdy i wchodzenia w zakręty z dużą prędkością.
Nowy "japończyk" jest naprawdę niezłą hybrydą. To ciekawa propozycja dla singli lub osób, które mają już w garażu jeden samochód, a chcą jeździć też autem sportowym, przyjaznym dla środowiska. Cennik rozpoczyna się od kwoty 85 tys. zł.

Źródło: Nowość Hondy - hybrydowy model CR-Z - www.gs24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna