Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy sportowy mercedes

(p.p.) www.dziennikwschodni.pl
SLS AMG GT3 z pewnością przyniesie kolejne sukcesy kontynuując legendę pamiętnych samochodów sportowych 300 SL z 1952 r.
SLS AMG GT3 z pewnością przyniesie kolejne sukcesy kontynuując legendę pamiętnych samochodów sportowych 300 SL z 1952 r. Fot. Mercedes
Równolegle z premierą rynkową SLS AMG Mercedes-AMG prezentuje wariant GT3. Ta sportowa wersja "Gullwinga" charakteryzuje się spektakularnym designem i pełnokrwistą technologią sportową.

Zaprojektowany zgodnie ze specyfikacjami GT3 FIA (Fédération Internationale de l'Automobile). AMG, sportowa marka Mercedes-Benz, dzięki pojazdowi SLS AMG GT3 wkracza w nowy sektor branży samochodowej: projektowania, produkcji i sprzedaży aut sportowych skierowanych do szerokiej klienteli. Sprzedaż tych pojazdów ma rozpocząć się na jesieni 2010 r., a homologacja wariantu GT3 zostanie ukończona przed sezonem wyścigowym 2011 r.
reklama

FIA określi maksymalne osiągi centralnie umieszczonego, 6,2-litrowego silnika AMG V8 ze smarowaniem w technologii suchej miski olejowej. Działanie to ma na celu zapewnienie równych szans wszystkich samochodów biorących udział w wyścigach. Ten proces klasyfikacyjny, podczas którego określa się także masę własną pojazdu, zostanie ukończony w 2010 r. Przeniesienie mocy w wariancie GT3 zapewnia sekwencyjna sześciostopniowa skrzynia biegów z manetkami zmiany biegów w kierownicy i wielotarczową zintegrowaną blokadą mechanizmu różnicowego. Podobnie jak w standardowym SLS AMG, przekładnia została umieszczona w pobliżu tylnej osi; jest ona połączona z silnikiem za pomocą rury reakcyjnej, wewnątrz której węglowy wał napędowy obraca się z prędkością silnika.

Koła tylne i przednie zawieszone są przy pomocy podwójnych wahaczy poprzecznych z kutego aluminium. Regulacja resorów i amortyzatorów, wysokości zawieszenia, stabilizatorów oraz rozstawu i pochylenia kół pozwala na zmianę ustawień podzespołów pojazdu pod kątem toru wyścigowego. Zębatkowy układ kierowniczy o niemal bezpośrednim przełożeniu oraz system wspomagania zależny od prędkości pozwala na wyjątkowo sprawne kierowanie autem. Za obręczami kół AMG ze stopu metali lekkich o centralnej blokadzie mieszczą się kompozytowo-stalowe hamulce sportowe z ABS.

Źródło: Mercedes-Benz SLS AMG GT3 - www.dziennikwschodni.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna