A to właśnie brak miejsc parkingowych, czystość toalet, dostęp do urzędu dla osób niepełnosprawnych oraz dostępność do usług elektronicznych to największe minusy ratusza według tych, którzy "załatwiali" tu sprawy i zdecydowali się wypełnić ankietę.
Mniej zaangażowani
Badanie poziomu satysfakcji klienta zostało przeprowadzone w dniach 7-31 października. Wzięło w nim udział zaledwie 100 osób, choć to i tak dwa razy więcej niż w ubiegłym roku.
Porównując wyniki obydwu badań widać, że zmieniają się oczekiwania wobec urzędu, ale nadal są wysokie. Niestety maleje zadowolenie klientów.
Tendencja spadkowa widoczna jest zwłaszcza w takich zagadnieniach jak: uzyskanie informacji przez telefon czy też dostępność materiałów i druków. Znacznie słabiej w porównaniu z rokiem ubiegłym wypadła również ocena zaangażowania pracowników w szybkie i pozytywne załatwienie danej sprawy.
Znaczny spadek zadowolenia można również odnotować w pytaniu dotyczącym dostosowania urzędu do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Jak bumerang wraca też problem braku miejsc parkingowych. A dodajmy, że po przebudowie starówki jest ich jeszcze mniej.
Z uwagi na to, że nie ma żadnej możliwości zwiększenia tej liczby, to ratusz podejmie działania, które zmniejszą poziom oczekiwań łomżyniaków. W jaki sposób?
Poprzez informowanie o możliwości dotarcia do ratusza komunikacją miejską i uprzedzanie klientów o kłopotach z parkowaniem np. na stronie internetowej.
Ale na rozwiązanie problemu z brudnymi toaletami ratusz nie ma pomysłu.
- Na korytarzach przesiadują bezdomni, często nietrzeźwi, którzy także korzystają z ogólnodostępnych toalet - dowiadujemy się w magistracie. - Tu nie pomoże żaden remont. Napawać optymizmem mogą za to plany odnośnie rozwoju usług elektronicznych.
- Do końca sierpnia przyszłego roku usprawnimy komunikację elektroniczną - zapowiada Anna Sobocińska, rzecznik prasowy prezydenta Łomży. - Wprowadzone zostaną elektroniczne formularze umożliwiające załatwianie spraw związanych, m. in. z opłacaniem podatków, rejestracją pojazdów i ewidencją mieszkańców.
Ale mili i eleganccy
Z tegorocznego badania wynika, że interesanci uważają, że urzędnicy są profesjonalnie przygotowani, mają wiedzę merytoryczną, a na wyjaśnienie sprawy poświęcają odpowiednio dużo czasu.
Co ciekawe, tak jak w minionym roku, petenci wysoko ocenili także ubiór urzędników.
Wysokie noty zebrała także oficjalna strona internetowa magistratu. Witryna spełnia wszystkie oczekiwania klientów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?