Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pomysł na promocję walorów regionu

Urszula Ludwiczak [email protected]
archiwum
Wiosną ruszy kampania promocyjna "W sercu natury", której celem jest m.in. przyciągnięcie nowych turystów w region województw podlaskiego i warmińsko-mazurskiego.

Jej założenia zaprezentowano podczas sobotniego seminarium Klastra Marek Turystycznych Polski Wschodniej, które odbyło się w Augustowie.

- Produkty turystyczne stają się coraz istotniejszym elementem oferty turystycznej województw - zaznacza Katarzyna Halicka z Polskiego Stowarzyszenia Doradczego i Konsultingowego w Białymstoku. - To one, w sytuacji rosnącego zainteresowania podróżami, oprócz samego regionu i jego atrakcji, pełnią rolę "wabika" przyciągającego przyjezdnych. Ich atrakcyjność przekłada się tym samym na rozwój branży.

Kampania zakłada promocję obu województw z wykorzystaniem mediów tradycyjnych oraz elektronicznych. W ramach zaplanowanych działań powstaną m.in. spoty radiowe i telewizyjne. Ponadto, prowadzone będą działania w internecie.

- Główna idea kampanii jest związana z najmocniejszą stroną obu województw - walorami przyrodniczymi - informuje Katarzyna Halicka. - Na potrzeby akcji powstała marka "W sercu natury", której celem jest promocja tego regionu wśród potencjalnych turystów.

Dynamiczny rozwój branży turystycznej sprawił, że turystyczna oferta regionu powinna zawierać nie tylko walory przyrodnicze i krajoznawcze, ale również usługi, towary czy dodatkowe atrakcje. Dlatego w ramach działań Klastra Marek Turystycznych Polski Wschodniej zostaną wdrożone produkty, łączące miejscowe atrakcje oraz ofertę członków tej organizacji. To także im dedykowane będą niektóre elementy planowanej kampanii promocyjnej. Działania potrwają do połowy 2015 r.

W seminarium uczestniczyli m.in. reprezentanci władz samorządowych z województwa podlaskiego i warmińsko-mazurskiego oraz instytucje i przedstawiciele branży turystycznej w tym członkowie Klastra. Spotkanie było częścią prac związanych z opracowaniem oraz wdrażaniem Strategii Rozwoju i Strategii Marketingowej przygotowanej na zlecenie Polskiego Stowarzyszenie Doradczego i Konsultingowego.

Wcześniej stowarzyszenie przeprowadziło badania opinii publicznej wśród mieszkańców regionu odnośnie m.in. barier w rozwoju turystyki na obszarze Suwalszczyzny, Podlasia oraz Warmii i Mazur. Najczęściej pojawiającymi się odpowiedziami były m.in.: zbyt wysokie ceny usług i atrakcji turystycznych (42 proc.), słaba infrastruktura drogowa (39 proc.) oraz mało informacji o atrakcjach regionu (36 proc.). Przeszkodą w rozwoju turystyki w regionie zdaniem badanych była również niewystarczająca liczba darmowych parkingów, a także zbyt mała liczba połączeń kolejowych i autobusowych. Okazało się też, że badani lubią podróżować w celach turystycznych - większość z nich przyznaje, że korzysta z atrakcji turystycznych dostępnych w regionie ich zamieszkania.

Czytaj e-wydanie »
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna