MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rewolucyjna "cytrynka" (wideo)

Tomasz Kutkiewicz
Auto na rynki europejskie do sprzedaży trafi już wiosną 2009 roku
Auto na rynki europejskie do sprzedaży trafi już wiosną 2009 roku
Frankfurt, Genewa, Paryz - trzy europejskie miasta, w których odbywaja się najważniejsze imprezy motoryzacyne świata. To podczas tych imprez można zobaczyć, jaka panuje aktualnie moda w świecie motoryzacji. Już niemal za chwilę rozpoczyna się Salon Samochodowy w Paryżu.

Z tego, co już wiadomo, podczas paryskiego salonu zobaczymy nową Toyotę Avensis, miejskiego crossovera Kii - Soul, Hyundai'a i10, hybrydowego, pierwszego Mercedesa i wiele innych.

Naszą wędrówkę po paryskim salonie zaczynamy od nowego MPV Citroena C3 Picasso.

Pudelkowe nadwozie, płyta podłogowa Peugeota 207, śmiała stylistyka - to cechy charakterystyczne nowej "cytrynki". Koncern tym autem kolejny raz udowadnia, że nie ma chyba w tej chwili godnego konkurenta w projektowaniu i wdrażaniu do produkcji aut typu MPV. Nie sposób nie wspomnieć tutaj o udanych modelach - C4 Picasso, czy Xsara Picasso. Citroen wyspecjalizował się w tym segmencie aut.

Nadwozie Picasso mierzy 4,08 m długości, 1,62 szerokości i według zapewnień francuskiego producenta wartości te są wystarczające do zapewnienia pasażerom najwiekszej możliwej wygody podróżowania.

Co więcej, samochód ma oferować najwiekszą przestronność w klasie. Dodatkowym atutem auta jest aż 500-litrowy bagażnik, który po złożeniu tylnych siedzień liczy już 1,506 litrów. Jego wymiary to klasowa czołówka.

Pojazd posiada wiele praktycznych rozwiazań, szczególnie w przypadku konfigurowania wnętrza. Posiada niezliczone ilości schowków i wiele dodatków, jak lampka do czytania czy uchwyty do kubków.

Miejsce kierowcy zapewnia wyjatkową widoczność zewnetrzną dzięki innowacyjnej trzyczęściowej szybie przedniej, cienkim słupkom i podwyższonym siedzeniom, które pozwalają dominować nad drogą. Łączna przeszklona powierzchnia może osiągać do 4,52 m2 w wersji z panoramicznym dachem.

Z zakresu bezpieczenstwa C3 Picasso jest wyposażony standardowo w przednią poduszkę powietrzną dla kierowcy i w zależności od rynku w poduszkę boczną, równolegle do systemu wsuwanej kolumny kierownicy w celu ochrony kolan i piszczeli. Pasażer z przodu również korzysta z ochrony w postaci przedniej poduszki powietrznej, która może zostać dezaktywowana w przypadku montażu fotelika dla dziecka oraz z bocznej poduszki. Dodatkowo w trosce o bezpieczeństwo wszystkich podróżujacych C3 Picasso może być wyposażony w opcjonalne dwie poduszki kurtynowe wbudowane w dach. System ESP jest dostępny w ofercie opcjonalnej.

Citroen C3 Picasso dostępny bedzie z dwoma silnikami benzynowymi o mocy od 95 do 120 KM. Jednostki te są owocami wspólpracy z BMW. Jak każdy prawdziwy Citroen, także nowy baby-minivan Citroena posiadać będzie silniki HDI o mocy 90 i 110 KM.

W zależności od poziomu wykończenia i wersji silnika C3 Picasso proponuje 15-calowe kola z oponami 195/60 Michelin Energy Saper, 16-calowe kola z oponami 195/55 R16 Michelin Energy Saper oraz opcjonalnie 17-calowe kola z oponami 205/45 R17 Michelin Pilot Exalto 2.

Auto na rynki europejskie do sprzedaży trafi już wiosną 2009 roku.

Zobacz film:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna