Z tego, co już wiadomo, podczas paryskiego salonu zobaczymy nową Toyotę Avensis, miejskiego crossovera Kii - Soul, Hyundai'a i10, hybrydowego, pierwszego Mercedesa i wiele innych.
Naszą wędrówkę po paryskim salonie zaczynamy od nowego MPV Citroena C3 Picasso.
Pudelkowe nadwozie, płyta podłogowa Peugeota 207, śmiała stylistyka - to cechy charakterystyczne nowej "cytrynki". Koncern tym autem kolejny raz udowadnia, że nie ma chyba w tej chwili godnego konkurenta w projektowaniu i wdrażaniu do produkcji aut typu MPV. Nie sposób nie wspomnieć tutaj o udanych modelach - C4 Picasso, czy Xsara Picasso. Citroen wyspecjalizował się w tym segmencie aut.
Nadwozie Picasso mierzy 4,08 m długości, 1,62 szerokości i według zapewnień francuskiego producenta wartości te są wystarczające do zapewnienia pasażerom najwiekszej możliwej wygody podróżowania.
Co więcej, samochód ma oferować najwiekszą przestronność w klasie. Dodatkowym atutem auta jest aż 500-litrowy bagażnik, który po złożeniu tylnych siedzień liczy już 1,506 litrów. Jego wymiary to klasowa czołówka.
Pojazd posiada wiele praktycznych rozwiazań, szczególnie w przypadku konfigurowania wnętrza. Posiada niezliczone ilości schowków i wiele dodatków, jak lampka do czytania czy uchwyty do kubków.
Miejsce kierowcy zapewnia wyjatkową widoczność zewnetrzną dzięki innowacyjnej trzyczęściowej szybie przedniej, cienkim słupkom i podwyższonym siedzeniom, które pozwalają dominować nad drogą. Łączna przeszklona powierzchnia może osiągać do 4,52 m2 w wersji z panoramicznym dachem.
Z zakresu bezpieczenstwa C3 Picasso jest wyposażony standardowo w przednią poduszkę powietrzną dla kierowcy i w zależności od rynku w poduszkę boczną, równolegle do systemu wsuwanej kolumny kierownicy w celu ochrony kolan i piszczeli. Pasażer z przodu również korzysta z ochrony w postaci przedniej poduszki powietrznej, która może zostać dezaktywowana w przypadku montażu fotelika dla dziecka oraz z bocznej poduszki. Dodatkowo w trosce o bezpieczeństwo wszystkich podróżujacych C3 Picasso może być wyposażony w opcjonalne dwie poduszki kurtynowe wbudowane w dach. System ESP jest dostępny w ofercie opcjonalnej.
Citroen C3 Picasso dostępny bedzie z dwoma silnikami benzynowymi o mocy od 95 do 120 KM. Jednostki te są owocami wspólpracy z BMW. Jak każdy prawdziwy Citroen, także nowy baby-minivan Citroena posiadać będzie silniki HDI o mocy 90 i 110 KM.
W zależności od poziomu wykończenia i wersji silnika C3 Picasso proponuje 15-calowe kola z oponami 195/60 Michelin Energy Saper, 16-calowe kola z oponami 195/55 R16 Michelin Energy Saper oraz opcjonalnie 17-calowe kola z oponami 205/45 R17 Michelin Pilot Exalto 2.
Auto na rynki europejskie do sprzedaży trafi już wiosną 2009 roku.
Zobacz film:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?