Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rynek komórek w Ełku ma się dobrze

K. Chojnowska
– Przyzwyczaiłem się do swojego operatora i nie zamierzam go zmieniać – przyznaje ełczanin, Maciek Nowakowski.
– Przyzwyczaiłem się do swojego operatora i nie zamierzam go zmieniać – przyznaje ełczanin, Maciek Nowakowski. K. Chojnowska
Plus, Era, Orange, Play i Telekomunikacja Polska - te salony kuszą ełczan ciekawymi ofertami i coraz bardziej zaawansowanymi telefonami. Salonów komórkowych w Ełku przybywa. Obecnie jest ich dziesięć.

Jak wyjaśnia Marcin Modzelewski z salonu Ery, trzy z nich mają już ustaloną pozycję.
- Trzy salony: Plusa, Ery i Orange nie zmieniają swoich siedzib praktycznie odkąd powstały - tłumaczy. - Ale są też punkty, których byt nie jest pewny. Kilka salonów w Ełku było, potem zniknęły, a w ich miejscu pojawiły się nowe.

Oprócz salonów sprzedaży, które odwiedzają klienci indywidualni, w sektorze tym funkcjonują konsultanci klientów biznesowych. Ci mają przeważnie małe biura, do których nie można wejść tak po prostu z ulicy. Konsultanci umawiają się z firmami i wszelkie formalności załatwiają raczej w siedzibach swoich klientów.

Korzystniej jest przedłużyć umowę niż podpisać nową

Jesteśmy coraz bardziej przywiązani do swoich numerów i operatorów, zupełnie inaczej niż jeszcze kilka lat temu. Kiedyś więcej osób podpisywało nowe umowy. Wiele z nich nie miało jeszcze swojego stałego numeru i podpisywało nowe umowy tam, gdzie było najkorzystniej.

- Teraz niemal każdy dorosły Polak ma swój numer, nawet dzieci w szkołach mają telefony komórkowe - mówi Marcin Modzelewski. - Więcej osób przychodzi do salonów przedłużać swoje umowy niż podpisywać nowe.

Niedługo może się to zmienić. Kilka dni temu w życie weszły pewne ułatwienia dla osób, które zamierzają zmienić sieć, ale chcą zachować numer. Teraz można to zrobić bezpłatnie i w ciągu jednego dnia. W ten sposób ełczanie unikają uciążliwego powiadamiania wszystkich znajomych o zmianie numeru. Z drugiej strony sieci komórkowe dbają o swoich stałych klientów. Oferują im znacznie lepsze warunki, niż osobom, które właśnie zdecydowały się na wybór danej sieci. Obecnie oferty są tak różnorodne, że - aby zatrzymać stałego klienta - trzeba mu więcej zaoferować. Klienci, którzy przedłużają umowę mają więcej darmowych minut oraz większy wybór telefonów w korzystniejszych cenach.

Słuchamy muzyki, robimy zdjęcia, kręcimy filmy

Największą popularnością cieszą się telefony ze średniej półki, wyposażone w odtwarzacz mp3, średniej klasy aparat, radio czy większą niż standardowa pamięć.
Klienci biznesowi zazwyczaj wybierają telefony z górnej półki, z większą ilością dodatkowych funkcji.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna