Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Samochody na wertepy

Piotr Walczak
Model Yeti, czyli auto przystosowane do jazdy w terenie, wkrótce pojawi się w naszych salonach
Model Yeti, czyli auto przystosowane do jazdy w terenie, wkrótce pojawi się w naszych salonach Fot. Skoda
Jeszcze nie minęły echa po wprowadzeniu na rynek nowej Skody Fabia Scout, a za chwilę pojawi się kolejny model - Yeti.

Fabia Scout to auto, które najlepiej sprawdza się podczas jazdy po bezdrożach. Dostępne jest z dwoma silnikami benzynowymi - 1.4 o mocy 85 koni mechanicznych i 1.6 (105 KM). Druga jednostka występuje także z automatyczną skrzynią biegów. Fabię Scout można także nabyć z dwoma motorami diesla - 1.4 (80 KM) i 1.9 (105 KM).

W wyposażeniu standardowym znajdziemy m.in. reflektory projekcyjne z modułem DE, światła przeciwmgielne i zdalnie sterowany centralny zamek. Przednie i tylne szyby sterowane są elektrycznie. O przyjemną temperaturę wnętrza dba klimatyzacja półautomatyczna Climatic, a tempomat gwarantuje utrzymanie stałej prędkości jazdy.

Yeti na każde warunki drogowe

Nowością w gamie Skody będzie model zapowiadany od dawna, czyli Yeti. Prawdopodobnie w salonach zobaczymy go wczesną jesienią.
Jest to pojazd typu SUV. Pod tą nazwą kryje się połączenie cech komfortowego samochodu osobowego z autem o bardzo dobrych zdolnościach do poruszania się w terenie.

Łatwiej pod górkę

Nowością w Yeti, nieznaną do tej pory w innych modelach Skody wyposażonych w napęd 4x4, jest tryb off-road. Przy pomocy jednego gestu możemy przełączyć elektroniczne systemy auta na zestrojenie terenowe.
Dzięki temu, specyficznie do warunków drogowych, zareagują systemy ABS, ASR i EDS, zmieni się czułość pedału gazu, ułatwiając utrzymanie pełnej kontroli podczas ruszania na powierzchni o małej przyczepności. Tryb off-road ułatwia także zjazd ze stoków o dużym nachyleniu oraz - we współpracy z systemem Hill Hold Control - zapobiega staczaniu się pojazdu podczas ruszania pod górę.

Płyta podłogowa, na której zbudowany został model Yeti, jest konstrukcją świetnie sprawdzającą się już w Skodzie Octavia.

Nowe tylne zawieszenie wielowahaczowe o zmodyfikowanej konstrukcji zapewnia bardzo dobrą przyczepność i stabilność pojazdu nawet w trudnych warunkach drogowych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna