Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Silnik Volvo jeszcze wydajniejszy

Źródło: Volvo
Jednostki napędowe w Volvo są coraz mocniejsze
Jednostki napędowe w Volvo są coraz mocniejsze Fot. Archiwum
Najpotężniejszy silnik firmy Volvo Cars napędzany biopaliwem E85 otrzymał dodatkowy zastrzyk mocy w postaci 31 KM i 40 Nm momentu obrotowego.

Pięciocylindrowy, 2,5-litrowy silnik Flexifuel 2.5FT
posiada moc 231 KM (170 kW) i moment obrotowy wynoszący 340 Nm.
Dodatkowo eksperci Volvo zdołali obniżyć zużycie paliwa w silniku o
5-6 procent w zależności od rodzaju zainstalowanej skrzyni biegów .

- Dzięki nowym rozwiązaniom technicznym wprowadzonym w silnikach Volvo,
możemy zaoferować klientom zainteresowanym większymi modelami
samochodów atrakcyjne połączenie zwiększonego komfortu jazdy oraz
dbałości o środowisko naturalne. Niewielu naszych konkurentów może
pochwalić się tak szeroką ofertą ekologicznych modeli samochodów - mówi Magnus Jonsson, starszy wiceprezes ds. rozwoju produktu w firmie
Volvo Cars.

- Nowe wersje silnika 2.5FT są szczególnie atrakcyjne dla klientów
kupujących samochody firmowe. Ponieważ wyższy moment obrotowy znacząco
podnosi siłę napędową silnika, własności jezdne modeli Volvo S80 i
Volvo V70 uległy zdecydowanej poprawie. Jednocześnie silnik ten jest znacznie bardziej oszczędny. Największy spadek zużycia paliwa zaobserwować będzie można na długich dystansach, szosach i autostradach , dodaje Jonsson.

Nowa wersja silnika 2.5FT będzie dostępna od czerwca 2009 w modelach
Volvo S80 i Volvo V70. W przypadku obu wersji do wyboru jest
automatyczna lub ręczna skrzynia biegów.
Zużycie paliwa (UE, cykl mieszany, benzyna) w nowej wersji 2.5FT wynosi 8,8 l/100 km (V70) i 8,6 l/100 km (S80) z zainstalowaną ręczną skrzynią biegów oraz 9,7
l/100 km (V70) i 9.6 l/100 km (S80) ze skrzynią automatyczną. Wyniki te są ok. 5 procent lepsze w przypadku wersji z ręczną skrzynią biegów oraz niemal 6 procent lepsze w przypadku skrzyni automatycznej.

Gdy pojazd napędzany jest paliwem E85, zużycie wzrasta o ok. 30 procent,
ponieważ bioetanol jest paliwem mniej kalorycznym. Na wyniki te wpływ
mają rozmaite czynniki, takie jak styl jazdy, temperatura otoczenia i
różnice w specyfikacji paliwa.

Zwiększenie momentu obrotowego i mocy silnika 2.5FT stało się możliwe
dzięki zastosowaniu nowego oprogramowania podnoszącego ciśnienie
układu turbodoładowania. Dzięki obniżeniu obrotów silnika w
określonych warunkach jazdy zdołano również poprawić oszczędność
paliwa.

W samochodach wyposażonych w skrzynię ręczną efekt ten osiągnięto
wprowadzając dłuższą skrzynię biegów, tzn. zwiększając odległość
pomiędzy pierwszy i szóstym biegiem. W ten sposób piąty bieg posiada
teraz takie samo przełożenie, co wcześniejszy bieg szósty, natomiast
szóstka to czysty nadbieg. W wersji automatycznej natomiast zużycie
paliwa zmniejszono dzięki zastosowaniu nowego programu zmiany biegów,
który umożliwia wcześniejszą zmianę biegu na wyższy przy niższych
obrotach silnika.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna