Stuki i grzechotanie przy skręcaniu kół mogą oznaczać, że przeguby napędowe są zanieczyszczone.
Osłony, które zabezpieczają przegub to delikatne elementy gumowe.
- Łatwo je uszkodzić - mówi Jerzy Żarniewski, właściciel stacji obsługi Auto-Remont Bosch Service w Białymstoku.
Kontroluj regularnie
Co pewien czas warto sprawdzać stan osłon, gdyż łatwo jest je uszkodzić mechanicznie. Elementy te powinny być kontrolowane podczas każdego przeglądu auta.
Jeżeli opaska jest nieszczelna lub zbyt luźna, do środka będą dostawać się zabrudzenia, takie jak sól, piasek czy błoto, które zanieczyszczą znajdujący się tam smar.
Jeśli z uszkodzonej osłony wyjmiemy odrobinę smaru i między palcami wyczujemy ziarna piasku, to oznacza, że mamy zanieczyszczony przegub.
- Jeżeli będziemy jeździć autem z brudnymi przegubami, po pewnym czasie usłyszymy stuki - wyjaśnia Jerzy Żarniewski. - Najbardziej wyczuwalne będą one przy skrętach. Powinno się wtedy wyciągnąć przegub, wyczyścić go, nałożyć nowy smar i osłonę. Jeśli nie zrobimy tego w porę, doprowadzimy do zniszczenia tej części.
A wtedy wizyta u mechanika będzie droższa. Przykładowo: wymiana samej osłony i czyszczenie przegubu to koszt od 250 do 300 zł, natomiast wymiana przegubu od 300 do 500 zł.
Spokojna jazda
Nie ruszajmy gwałtownie z miejsca i nie przyspieszajmy przy skręconych kołach, gdyż po pewnym czasie pęknie koszyk w przegubie.
Zdaniem Jerzego Żarniewskiego, po wpadnięciu w dziurę w jezdni czy też jeździe np. po lesie, warto sprawdzić, czy z osłony nie wycieka smar.
Możemy też skręcić maksymalnie koło i zobaczyć, czy jest ona cała.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?