Od pierwszego spojrzenia na nową Octavię, zwracają uwagę nowe, wydłużone reflektory, przypominające trochę te, które zastosowano w głośnym debiucie tego roku - limuzynie Skodzie Superb. Teraz światła Octavii mogą być wyposażone w lampy ksenonowe i system ASF, który dostosowuje oświetlenie do sytuacji na drodze.
Inne zmiany stylu to nowy grill i unowocześniony kształt lamp tylnych, które teraz uzyskały kształt litery "C". Podrasowano też przednie zderzaki, pod którymi umieszczono światła przeciwmgielne.
Nowa Octavia zyskała też większe, składane lusterka boczne, wyposażone w kierunkowskazy. Lusterka są regulowane automatycznie i podgrzewane. Całość robi dobre wrażenie - Octavia teraz jest wyraźnie świeższym autem. Zresztą - nie tylko pod względem designu, ale też rozwiązań technicznych.
Pod maską
Octavię wyposażono w ABS najnowszej generacji. Wszystkie dostępne na polskim rynku wersje wyposażenia mają w standardzie także ESP, a począwszy od wersji Ambition - kurtyny powietrzne. Pierwszy raz w modelu przednie światła wyposażono w funkcję jazdy dziennej i doświetlania ostrych zakrętów. Gama silników obejmuje pięć jednostek benzynowych oraz trzy wysokoprężne.
Bagażnik ma pojemność 560 litrów. Po złożeniu tylnego siedzenia uzyskuje się 1420 litrów, a w przypadku Nowej Octavii Combi - 1620 litrów przestrzeni bagażowej. Zmieniono także wygląd przyrządów, a dotychczasowe zagłówki zastąpiono nowym systemem zapewniającym skuteczną ochronę na wypadek uderzenia od tyłu.
Ponadto dla wszystkich wersji wyposażenia dostępne są nowe tapicerki. Wśród nowości jest też radio Bolero oraz nawigacja z kolorowym monitorem dotykowym, nowe gniazdo dla iPoda z wejściem AUX lub USB. Można też, dzięki obsłudze standardu Bluetooth korzystać z telefonu komórkowego poprzez przyciski i ekran konsoli centralnej.
W trasie i w mieście
Gama wersji nowej Octavii jest bardzo szeroka i powinna zadowolić każdego - zarówno osoby, którym zależy na aucie funkcjonalnym bez zbędnych "bajerów", jak i tych, dla których skórzane wykończenie świadczy o klasie samochodu. Bardzo dobre wrażenie wywiera nowość, czyli benzynowy silnik 1,4l TSI. Spisuje się on bardzo dobrze, szczególnie w połączeniu z automatyczną, siedmiobiegową przekładnią DSG.
Mimo, że nie ma on dużej pojemności, nie brakuje mu wigoru, ani w mieście, ani na autostradzie.
Maksymalny moment obrotowy tego silnika to 200 Nm przy prędkości obrotowej od 1500 do 4000 obr./min. To dzięki temu nowa Octavia osiąga maksymalną prędkość 203 km/h i przyspiesza do 100 km w przeciągu 9,7 sekundy. Osiągi są zatem całkiem niezłe, a mała pojemność powoduje, że średnie zużycie paliwa pozostaje na poziomie 6,6 litra na 100 km.
Dodajmy do tego automatyczną skrzynię biegów, która jest klasą samą w sobie - jest szybka, komfortowa i może być przełączana na tryb ręczny. To wszystko powoduje, że samochód prowadzi się pewnie i komfortowo.
Bardzo przyjemna w obsłudze jest też wersja z ręczną skrzynią biegów. Przełożenia są krótkie i precyzyjne.
Konkurencja dla Superba?
To wszystko powoduje, że Octavia zyskuje na klasie i zbliża się tym samym do Superba. Oczywiście nie ma w niej tyle miejsca na nogi pasażerów siedzących z tyłu. Jednak nadal jest to auto przestronne i rodzinne, a co ważniejsze - zaawansowane technicznie. A przy wspomnianych parametrach - nie szokuje też ceną.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?