Toyota Land Cruiser v8 to auto nie tylko na bezdroża. Sprawdza się także na asfaltowych ulicach.
Nowa generacja tego modelu to wciąż przestronne kombi. Wybrać można konfigurację z pięcioma lub siedmioma miejscami w środku.
Pod maską
Nowością jest silnik diesla o pojemności 4,5 litra. Ma on moc 210 kW (286 KM) przy 3600 obr./min. Dzięki niemu auto osiąga maksymalną prędkość 210 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 8,2 s. Toyota dostępna jest także z motorem benzynowym 4,7 l VVT-i o mocy 212 kW (288 KM).
Już w wersji podstawowej Land Cruiser v8 znajdziemy nową technologię kontrolującą zawieszenie KDSS. System ten stabilizuje przechyły podczas jazdy po asfalcie i zapewnia dobre warunki jazdy w terenie.
Jak przystało na auto komfortowe samochód wyposażony jest w klimatyzację z systemem czterostrefowej kontroli temperatury w kabinie - wentylacje zapewnia aż 28 nawiewów.
Auto całe w poduszkach
Nie zapomniano o bezpieczeństwie. Ochronę kierowcy i pasażerów zapewnia 12 lub 14 poduszek powietrznych.
Kierowca i pasażer obok mają aktywne zagłówki i kolanowe poduszki powietrzne. Przednie siedzenia posiadają napinacze pasów bezpieczeństwa z ogranicznikami siły napięcia.
Konstruktorzy zastosowali też takie nowoczesne technologie, jak system wspomagający zjazd ze wzniesienia (DAC) i podjazdy (HAC) oraz system kontroli trakcji A-TRC.
Toyotę Land Cruiser v8 można kupić w dwóch wersjach wyposażenia - Sol i Prestige.
Najtańsza Sol wyposażona w silniki 4,7 l VVT-i kosztuje 299,300 złotych. Najdroższa Prestige z motorem 4,5 D-4D to wydatek 316,400 zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?