Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Uczniowie zgadują odpowiedzi i nie rozumieją, co czytają

kat
sxc.hu
Poprawne wstawienie kropek i przecinków nie sprawia problemu.

Wyniki:

Wyniki:

Mazurscy szóstoklasiści na sprawdzianie osiągnęli wyniki zbliżone do krajowej średniej. Na 40 możliwych do zdobycia punktów uczniowie zdobyli:

* powiat ełcki - 25,1 pkt
* giżycki - 25,3 pkt
* gołdapski - 25,3 pkt
* olecki - 25,1 pkt
* piski - 22,9 pkt
* węgorzewski - 25,3 pkt

W powiecie ełckim najlepiej sprawdzian napisali uczniowie miejskich szkół - opanowali 66 proc. materiału. W gminach Kalinowo, Prostki i Stare Juchy średni wynik to 57 proc., w gminie Ełk - 56 proc.

Gorzej było ze zrozumieniem tekstu czy wykorzystywaniem wiedzy w praktyce. Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łomży podsumowała, jak szóstoklasistom poszło na sprawdzianie kończącym podstawówkę.

Uczniowie z Mazur mają sporo trudności z pisaniem. Posługują się ubogim, potocznym słownictwem. Tylko co trzeci szóstoklasista zwraca na to uwagę. Tyle samo wie, jak powinno wyglądać zaproszenie.

Mniej problemów uczniowie mają z przestrzeganiem norm interpunkcyjnych i ortograficznych, choć i pod tym względem można znaleźć prace "wybitne". Tak więc znaczek pocztowy przedstawiający Carla Gaussa jest "ilustracią starszego człowieka z czarnom czapką na głowie z śiwymi włosami widzę ruwniesz rze ma siwe włosy". Z kolei sam bohater to: mężczyzna o "niewielkiej urodzie", który ma "białe ciuchy", "czubiasty nos", a przede wszystkim "chłop jest polakiem".

Niewiele lepiej szóstoklasiści poradzili sobie z częścią matematyczną sprawdzianu. Uczniowie starali się odgadnąć wynik i zapisywali równania, które potwierdzają ich odpowiedź, mnożenie zastępowali dodawaniem. Czasami wykonywali właściwe obliczenia, ale ze stresu czy roztargnienia podawali złą odpowiedź.

Zadania miały sprawdzić wykorzystywanie wiedzy w praktyce. Tę umiejętność posiadł zaledwie co drugi uczeń. Przykładem może być zadanie, w którym należało obliczyć długość ogrodzenia prostokątnej działki, z metrową przerwą na wejście. Blisko 47 proc. uczniów rozwiązało je bezbłędnie, niemal tyle samo dostało za nie 0 punktów.

Przeglądając prace szóstoklasistów najbardziej w oczy rzuca się panujący w nich chaos. Uczniowie często nie zapisują potrzebnych obliczeń, wpisując tylko wynik, albo zapisują obliczenia, które nie prowadzą do rozwiązania zadania.

Sprawdzian szóstoklasisty zawierał 20 zadań zamkniętych oraz 6 zadań otwartych. Nasi uczniowie zdobyli średnio 24,9 pkt. na 40 możliwych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna