Vedemecum Rynków Zagranicznych. Uczestnicy poznali charakterystykę rynku gruzińskiego (wideo)

Joanna Bajkiewicz
Joanna Bajkiewicz
Uczestnicy poznali charakterystykę rynku gruzińskiego z uwzględnieniem realiów politycznych, możliwości wymiany handlowej na linii Polska – Gruzja oraz zasad gruzińskiej kultury biznesu.
Uczestnicy poznali charakterystykę rynku gruzińskiego z uwzględnieniem realiów politycznych, możliwości wymiany handlowej na linii Polska – Gruzja oraz zasad gruzińskiej kultury biznesu. Joanna Bajkiewicz
Udostępnij:
Gruzja kojarzy nam się najczęściej z winem, z górami. Ale myślę, że dzisiaj dowiecie się, że jest jeszcze coś ponadto - mówił Wojciech Szmit z Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego.

To było już piąte spotkanie w Łomży z cyklu Vedemecum Rynków Zagranicznych. Jak podkreślają organizatorzy Gruzja to także 5-milionowy, niezwykle chłonny rynek zbytu, na którym polskie towary cieszą się bardzo dobrą opinią.

- Dzięki niezwykle liberalnym reformom ekonomicznym, gospodarka gruzińska jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się wśród byłych europejskich republik radzieckich. Od zakończenia konfliktu rosyjsko – gruzińskiego w 2008 roku nastąpił znaczący wzrost polsko – gruzińskich kontaktów politycznych, turystycznych i gospodarczych. Istotnie zwiększyła się też wymiana handlowa Polski z Gruzją, która w 2015 roku przekroczyła 130 mln USD, z czego aż 88 mln USD stanowiła wartość polskiego eksportu do Tbilisi"– podkreślał Prezes Parku Przemysłowego Łomża Andrzej Kiełczewski.

Uczestnicy poznali charakterystykę rynku gruzińskiego z uwzględnieniem realiów politycznych, możliwości wymiany handlowej na linii Polska – Gruzja oraz zasad gruzińskiej kultury biznesu.

- Stabilność polityczną, jeśli chodzi o kierunek inwestycyjny, skuteczny, wolny od korupcji, nastawiony na biznes rząd, powiększony rynek, dzięki umowom wolnego handlu, konkurencyjne koszty pracy i energii, otwarty dostęp do regionu, solidny bilans krajowy, czy stabilny sektor bankowy to tylko część tego, co ma do zaoferowania przedsiębiorcom Gruzja - mówiła radca handlowy Ambasady Republiki Gruzji w Rzeczypospolitej Polskiej, Natalia Topchishvili.

Przedsiębiorcy poznali także zagadnienia dotyczące rozpoczynania działalności gospodarczej w Republice Gruzji, jak również sposoby pozyskiwania klientów z Kaukazu. Nie zabrakło praktycznych wskazówek przydatnych w relacjach handlowych z partnerami z Gruzji.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polacy posiadają coraz droższe smartfony

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Gazeta Współczesna
Dodaj ogłoszenie