Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W salonach BMW pojawiła się nowa limuzyna serii 5

Piotr Walczak
Limuzyna bmw serii 5 przyciąga wzrok dynamiczną sylwetką
Limuzyna bmw serii 5 przyciąga wzrok dynamiczną sylwetką Fot. P. Walczak
Nowe bmw serii 5 zostało naszpikowane elektronicznymi systemami, które mają zapewniać bezpieczeństwo i większy komfort podczas jazdy.

Auto ma dynamiczną sylwetkę, przez co przypomina sportowy model. Jego charakterystycznymi cechami są długa maska, krótki przedni i tylny zwis, długi rozstaw osi oraz linia dachu w stylu coupe.

W środku jest bardzo wygodnie. Wnętrze wykończone zostało z wysokiej jakości materiałów. Jest tu elegancko, można nawet powiedzieć, że ekskluzywnie, ale bez zbędnego przepychu. Fotele są dobrze wyprofilowane, podobnie jak zagłówki. Co prawda, cyfry na prędkościomierzu mogłyby być trochę większe, a przednia szyba bardziej oddalona, ale to kwestia gustu. Ilość miejsca z tyłu jest duża i nawet wysokie osoby mają dość przestrzeni na nogi i nad głową.

Dynamiczne silniki

Nowe bmw serii 5 limuzyna dostępne jest z czterema silnikami benzynowymi o mocy od 204 do 407 koni mechanicznych. To robi wrażenie. Zwolennicy diesli mają do wyboru dwie jednostki o mocy 204 i 245 KM. Producent zapowiada wprowadzenie jeszcze jednego silnika wysokoprężnego od czerwca.
Ceny brutto z pakietem serwisowym zaczynają się od 195.900 zł (silnik benzynowy 523i o mocy 204 KM), a kończą na 326.500 zł (550i o mocy 407 KM).

W standardzie jest wszystko

Wyposażenie standardowe jest wyjątkowo bogate. Nabywcy mogą spodziewać się m.in. układu dynamicznej kontroli stabilności z trybem kontroli trakcji, systemu ABS, asystenta hamowania i ruszania. Do tego dochodzi czujnik deszczu, aktywne zagłówki z przodu, czołowe poduszki powietrzne, poduszki boczne z przodu i kurtyny z przodu i z tyłu.

Inteligentne technologie

To jednak nie koniec. Jako opcja dostępna jest kamera termowizyjna, umieszczona w przednim zderzaku. Wyświetla ona na monitorze pokładowym obraz ludzi i zwierząt znajdujących się przed autem w odległości do 300 metrów. Innowacyjnym rozwiązaniem jest funkcja ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu. Gdy pojazd zbliża się do oznaczeń na jezdni, lekkie wibracje kierownicy odpowiednio wcześniej ostrzegają kierowcę. Przy włączonym kierunkowskazie, a więc gdy zmiana pasa jest zamierzona, system nie ostrzega kierowcy.

W nowym bmw serii 5 dostępny jest też opcjonalnie asystent parkowania. Ułatwia on ustawienie auta równolegle do jezdni. W tym celu układ mierzy miejsce do parkowania podczas przejeżdżania obok niego z prędkością nieprzekraczającą 35 km/h. Jeżeli miejsce jest dostatecznie duże, asystent parkowania przejmuje kierowanie, a kierowca musi tylko dodawać gazu i hamować.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna