Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Yeti - na bezdroża i ulice

Piotr Walczak
Przód skody yeti wygląda bardzo interesująco, ciekawe jest zwłaszcza rozwiązanie reflektorów
Przód skody yeti wygląda bardzo interesująco, ciekawe jest zwłaszcza rozwiązanie reflektorów Fot. Skoda
Nowa skoda wkrótce pojawi się w salonach.

Nowy model skody to auto typu SUV, które dobrze radzi sobie podczas jazdy w terenie. Do polskich salonów trafi prawdopodobnie jesienią.

Będzie to pierwszy pojazd tego typu w ofercie skody. Ale wprowadzenie yeti na rynek było w planach czeskiego producenta już od 2005 roku.
Jednak dopiero teraz zdecydowano o tym, by rozpocząć seryjną produkcję.

Pięć motorów

Skodę yeti będzie można kupić tylko z silnikami turbodoładowanymi. W gamie jednostek napędowych znajdą się dwa motory benzynowe i trzy wysokoprężne.
Podstawowym silnikiem (z napędem na przednie koła) będzie turbobenzynowy 1.2 o mocy 105 KM. Drugi motor to 1.8 TSI/160 KM, ale już z napędem na cztery koła.
Klienci, którzy zdecydują się na diesel, będą mogli wybrać 2.0 TDI o mocy 110 KM - do wyboru z napędem na przednie koła lub 4x4, 2.0 TDI/140 KM (4x4) oraz 2.0 TDI/170 KM (4x4). Każdy z nich wyposażono w system bezpośredniego wtrysku paliwa common rail.

- Yeti wygląda ciekawie, choć nieco "pudełkowato" - ocenia Mariusz Boguszewski z salonu Skody w Ełku. - Nadwozie o długości 4,2 m osadzono na platformie volkswagena tiguana.

Twórcy podkreślają, że auto to pełnej krwi SUV - zwinny i bezpieczny. Powinien bez większych problemów poradzić sobie także podczas jazdy w mieście.

Pełna kontrola

Nowością będzie w yeti tryb off-road (w autach z napędem 4x4). Dzięki niemu kierowca przełączy elektroniczne systemy auta na warunki terenowe.
W efekcie układy ABS, ASR i EDS będą reagowały zależnie od warunków drogowych.

Łatwiej na wzniesienie i z powrotem

Tryb off-road ułatwia też zjazd ze stoków o dużym nachyleniu.
Współpracując z układem hill hold control, off-road zapobiega staczaniu się pojazdu podczas ruszania pod górę w momencie, gdy kierowca włączy pierwszy bieg.

Yeti został zbudowany na płycie podłogowej skody octavia. Nowe tylne zawieszenie wielowahaczowe zapewnia dobrą przyczepność i stabilność pojazdu w trudnych warunkach drogowych.

- Na uwagę w nowej skodzie zasługuje duża przestrzeń bagażowa, która wynosi 405 litrów. Ale po demontażu tylnych foteli wzrasta ona do 1760 litrów - mówi Mariusz Boguszewski.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna