Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zwolnienie drogą mailową

Walenty Stefanowicz
Artur Kołos, matematyk i informatyk w  „Trójce”, już prowadzi elektroniczny dziennik
Artur Kołos, matematyk i informatyk w „Trójce”, już prowadzi elektroniczny dziennik Walenty Stefanowicz
E-dziennik W Zespole Szkół im. J. Kostycewicza dziennik elektroniczny wyparł papierowy.

Aż w 121 szkołach województwa podlaskiego wdrożony został elektroniczny dziennik. Jedną z tych placówek jest Zespół Szkół z Dodatkową Nauką Języka Białoruskiego im. J. Kostycewicza w Bielsku Podlaskim.

– Szkoła od lutego do czerwca testowała ten program – opowiada Artur Kołos, nauczyciel matematyki i informatyki Zespołu Szkół z DNJB. – Oprócz przyzwyczajenia nauczycieli do sięgania po dziennik lekcyjny niewiele to zmieniło. Od lutego do czerwca br. testowaliśmy e-dziennik razem z dziennikiem papierowym. Od września przeszliśmy tylko na e-dziennik poza klasami I -III, czyli mamy go w klasach IV-VI i w gimnazjum.

Program zastąpił dziennik papierowy w każdej kwestii, czyli wystawiania ocen, frekwencji na lekcjach itp. Rodzice mogą bez konieczności wychodzenia z domu w każdej chwili za pośrednictwem internetu sprawdzić frekwencję swojego dziecka, oceny z każdego przedmiotu, a także zweryfikować, czy dziecko otrzymało uwagę za złe zachowanie. W tym celu otrzymają indywidualne loginy i hasła.

– Myślę, że to bardzo duże udogodnienie dla rodziców – dodaje Artur Kołos.

Nieodpłatny dostęp do elektronicznego dziennika on-line będą mieli rodzice, nauczyciele i uczniowie. Oczywiście dotyczy to tych rodziców, którzy wyrażają na to zgodę i udostępnią swoje adresy mailowe.

121 szkół, które biorą udział w tym projekcie, otrzymało również dodatkowy sprzęt i oprogramowanie wspomagające proces dydaktyczny. Są to serwery, laptopy dla nauczycieli oraz licencje na oprogramowanie.

Dziennik elektroniczny daje dodatkową możliwość kontaktu między szkołą a rodzicami w formie elektronicznej. Nauczyciel i rodzic mogą kontaktować się drogą elektroniczną, wysyłając sobie maile.

Zalety dzienników doceniają też nauczyciele. Jednak jak to z nowościami bywa, na początku jest trochę więcej pracy.
Szkoła w ramach projektu otrzymała 20 laptopów.

– Niestety to trochę mało, nie każdemu nauczycielowi starczy – dodaje Kołos. – Jak testowaliśmy pierwszy semestr, to aplikacja zawierała dużo błędów uniemożliwiając działanie dziennika. Tylko nasza szkoła wniosła prawie sto poprawek. Ponadto to nowy system, który wymaga szkoleń. Bo większość nauczycieli nie była przeszkolona w posługiwaniu się e-dziennikiem. Nowy system wymaga sporego nakładu dodatkowej pracy.

Wprowadzenie e-dzienników i stworzenie Podlaskiej Platformy Edukacyjnej jest możliwe dzięki realizacji unijnego projektu przy wsparciu środków z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007–2013. Jego wartość to 84,2 miliona złotych. Procentowo rozkłada się to w taki sposób, że 78 proc. kosztów pochodzi ze środków Unii Europejskiej, 7 proc. z budżetu państwa, a reszta, czyli 15proc., to wkład własny jednostek samorządowych. Bierze w nim udział 129 jednostek samorządu terytorialnego województwa podlaskiego.

Pilotażowe uruchomienie e-dziennika miało miejsce we wrześniu 2014 roku w Zespole Szkół Technicznych w Kolnie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna