EKOinwestor w Przemyśle Spożywczym to cykliczny konkurs organizowany przez Bikotech sp. z o.o. – wydawcę serwisu agroindustry.pl, który w tym roku objęły patronatem honorowym Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Celami konkursu są m.in.: podkreślenie społecznej odpowiedzialności przemysłu spożywczego, promowanie technologii przyjaznych dla środowiska czy popularyzacja najlepszych dostępnych praktyk związanych z efektywnością energetyczną i ograniczaniem zużycia mediów.
Czytaj również:
polecany]23204637[/polecany]
Nagradzane są najciekawsze projekty środowiskowe zrealizowane w przemyśle spożywczym, a tytuł EKOinwestora 2022 Mlekovita otrzymała za budowę własnych źródeł wytwarzania energii elektrycznej i cieplnej z odpadów – produkcję przefermentowanego osadu ściekowego i serwatki. Nagrodzona inwestycja kosztowała 70 mln zł i została sfinansowana z budżetu firmy.
Grupa Mlekovita podejmuje szereg działań, które pozytywnie wpływają na środowisko naturalne, realizując je w oparciu o System Zarządzania Środowiskowego 14001. Prowadzi racjonalną gospodarkę surowcami, optymalizuje zużycie wody i energii. Modernizuje swoje zakłady, by uczynić je jak najbardziej przyjaznymi środowisku i wykorzystywać tzw. zieloną energię. Obecnie kończy budowę nowej oczyszczalni, która zwiększy dodatkową produkcję energii elektrycznej oraz ciepła. Dalsze inwestycje dotyczące wykorzystania biogazu z oczyszczalni ścieków i produkcja energii elektrycznej z kogeneracji zapewnią 30 proc. ogólnego zapotrzebowania zakładu centrali Grupy Mlekovita.
Czytaj również:
polecany]23196845[/polecany]
Tytuł EKOinwestora 2022 w Przemyśle Spożywczym został wręczony podczas obchodzącego jubileusz 10-lecia Polskiego Kongresu Serowarskiego (odbył się 19-21.09. 2022 r.) w Łochowie. Podczas gali Mlekovita odebrała również tytuł Ambasadora Polskiego Sera - za nieustanne wdrażanie nowości, doskonałą dystrybucję i eksport polskich serów w najdalsze zakątki świata.
– Co roku rozszerzamy asortyment oferowanych przez Mlekovitę serów. Jako lider na rynku posiadamy najszerszą ofertę, unikalny wybór produktów – największy w Europie i wciąż go rozwijamy. Tylko w tym roku pojawiły się m.in. sery Favita w plastrach w trzech wariantach smakowych, ser Favita do grillowania i sałatek, trzy warianty serów topionych w wygodnych osobno pakowanych kostkach czy dwa kolejne smaki batoników twarogowych - wylicza prezes Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński i dodaje: - Inwestujemy także w innowacje w zakresie ekologii i m.in. ograniczamy ilości tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów, w tym zmniejszamy grubość folii w opakowaniach sera w plastrach. Tym bardziej więc cieszy, że tytuł Ambasadora Polskiego Sera odbieramy w towarzystwie EKOinwestora 2022. W ten sposób uhonorowane zostają nasze wysiłki wkładane w produkcję najlepszych polskich serów i ich promocję na arenie międzynarodowej, a przy tym jesteśmy doceniani jako przedsiębiorstwo dbające o środowisko naturalne.
Czytaj również:
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?