W sobotę policjanci zostali powiadomieni o oszustwie, którego ofiarą padł 36-letni mieszkaniec powiatu sokólskiego. 36-latek poinformował mundurowych, że został oszukany przez osobę podszywającą się pod jego znajomego. Jak ustalili mundurowi, ktoś włamał się na konto społecznościowe mężczyzny, a następnie za pośrednictwem komunikatora poprosił o pożyczkę.
- 36-latek przekonany, że koresponduje z kolegą wygenerował kody BLIK, które przesłał przestępcy. W ten sposób stracił w sumie 2 tysiące złotych - informuje sierżant Ewelina Wiśniewska z Komendy Powiatowej Policji w Sokółce.
Czytaj też: Seria oszustw w woj. podlaskim. Mieszkańcy naszego regionu stracili dziesiątki tysięcy złotych
Mundurowi apelują, by nie dać się zwieść pozorom.
Aby nie paść ofiarą oszustów radzą:
- weryfikować tożsamość osób, które wysyłają do nas wiadomości z prośbą o pożyczkę; najpierw skontaktujmy się z nimi telefonicznie i upewnijmy się, czy faktycznie to oni potrzebują tego rodzaju pomocy,
- pamiętać o stosowaniu silnych haseł, które zawierają małe i duże litery, cyfry oraz znaki specjalne,
- stosować dwuskładnikowe uwierzytelnienie; wybierając pytania bezpieczeństwa wybierzmy hasło trudne do odgadnięcia, na które tylko my znamy odpowiedź,
- nigdy nie zapisywać hasła w przeglądarce internetowej.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?