Na zewnątrz, praktycznie auto zostało wyposażone w nowe reflektory tak przednie jak i tylne. Zamiast żarówek halogenowych Audi montuje na życzenie wyjątkowo jasne reflektory ksenonowe "plus", połączone z diodowymi światłami dziennymi.
Sześć diod tych świateł, umieszczono w formie poziomego pasa przy dolnej krawędzi reflektorów. W tylnych światłach zastosowano teraz seryjnie diodowe światła hamowania. Diodowe kierunkowskazy zamontowano również w obudowie zewnętrznych lusterek. Co poza tym zmieniło się w zewnętrznej stylistyce? Na nowo wymodelowane zostały zderzaki, zewnętrzne wloty powietrza podkreślają poziome linie i sprawiają, że przód wydaje się być szerszy i bardziej płaski. Wbudowane w zderzak światła przeciwmgielne mają również nowy kształt. To chyba by było tyle zmian na zewnątrz.
Najważniejsze zmiany, jakim poddano A6, to głównie zmiany technologiczne. Przez cztery lata, a tyle ta generacja jest na rynku, wiele się zmieniło. Do dyspozycji nowego A6 jest pięć silników benzynowych i cztery diesle z czterema, sześcioma i ośmioma cylindrami; z wyjątkiem dwóch są one gruntownie zmodyfikowane lub całkowicie nowe. Wszystkie zasilane są z układu common rail, za pośrednictwem wtrysku bezpośredniego; wykorzystują bardzo nowoczesne technologie FSI, TFSI i TDI. Silniki mają większą moc i jednocześnie są bardziej efektywne. Nowością jest jednostka napędowa V6 o pojemności skokowej 3,0 litrów i mocy 290 KM! Silnik ten współpracuje z przekładnią tiptronic i napędem quattro. Duet ten świetnie pracuje.
Dość wspomnieć, że w cyklu mieszanym zużywa 9,4 litra paliwa na 100 km. Limuzynę A6 przyspiesza w 5,9 sekundy do 100 km/h, a prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.
Jeszcze mocniejszym silnikiem jest jednostka napędowa 4.2 FSI o mocy 350 KM. To już bestia. Za pomocą seryjnej przekładni tiptronic, silnik ten przyspiesza w 5,9 sekundy od zera do 100 km/h. Prędkość maksymalna również jest ograniczana elektronicznie do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi tylko 10,2 litra na 100 km.
Dotychczasowe silniki pozostają w ofercie Audi A6, choć i przy nich nieco "majstrowano", zwiększając każdemu z nich moc o 10 KM. Zmianom uległo również zawieszenie, które trzyma całą konstrukcję A6 nieco niżej podłoża, a dzięki czemu auto, nie dość, że jedzie jak po szynach, to praktycznie jak przyklejone do podłoża.
Do tak mocnych silników trzeba było przystosować hamulce. Większość wariantów posiada 16-calowe hamulce, 3.0 TDI quattro, 3.0 TFSI quattro oraz 4.2 FSI quattro - hamulce 17-calowe. Duże tarcze nie ulegają zniszczeniu nawet przy wysokich obciążeniach, pedał jest sztywny jak w samochodach sportowych, a siłę hamowania można precyzyjnie dozować.
Wewnątrz na pierwszym planie widnieje nowy wyświetlacz o rozmiarze 7 cali z ulepszoną grafiką, który jest jednocześnie panelem sterującym systemu MMI, dzięki któremu sterujemy niektórymi ustawieniami auta.
Wewnątrz auta na pierwszym planie widnieje nowy wyświetlacz o rozmiarze 7 cali z ulepszoną grafiką, który jest jednocześnie panelem sterującym systemu MMI, dzięki któremu sterujemy ustawieniami auta. Nowa jest nawigacja, z obrazem 3D, nowy system audio, jak również dvd.
Stylistycznie, dodano nieco drobiazgów, między innymi zwiększono liczbę aluminiowych wstawek.
W wyposażeniu nowego A6 znalazły się również takie systemy jak: Audi Side Assist, audi Lane Assist i Audi Parking System z kamerą cofania.
Zmian jest niewiele, ale są te znaczące. Praktycznie, hasło reklamowe - "Przewaga dzięki technice", jest bardzo adekwatne.
Zobacz wideo:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?