Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Audi A6 z drobnym makijażem (wideo)

Tomasz Kutkiewicz
Najważniejsze zmiany, jakim poddano A6, to głównie zmiany technologiczne
Najważniejsze zmiany, jakim poddano A6, to głównie zmiany technologiczne
Jeżeli ktoś się spodziewał, że pod hasłem "Nowe Audi A6" kryje się diametralna przebudowa modelu, to będzie rozczarowany.

Na zewnątrz, praktycznie auto zostało wyposażone w nowe reflektory tak przednie jak i tylne. Zamiast żarówek halogenowych Audi montuje na życzenie wyjątkowo jasne reflektory ksenonowe "plus", połączone z diodowymi światłami dziennymi.

Sześć diod tych świateł, umieszczono w formie poziomego pasa przy dolnej krawędzi reflektorów. W tylnych światłach zastosowano teraz seryjnie diodowe światła hamowania. Diodowe kierunkowskazy zamontowano również w obudowie zewnętrznych lusterek. Co poza tym zmieniło się w zewnętrznej stylistyce? Na nowo wymodelowane zostały zderzaki, zewnętrzne wloty powietrza podkreślają poziome linie i sprawiają, że przód wydaje się być szerszy i bardziej płaski. Wbudowane w zderzak światła przeciwmgielne mają również nowy kształt. To chyba by było tyle zmian na zewnątrz.

Najważniejsze zmiany, jakim poddano A6, to głównie zmiany technologiczne. Przez cztery lata, a tyle ta generacja jest na rynku, wiele się zmieniło. Do dyspozycji nowego A6 jest pięć silników benzynowych i cztery diesle z czterema, sześcioma i ośmioma cylindrami; z wyjątkiem dwóch są one gruntownie zmodyfikowane lub całkowicie nowe. Wszystkie zasilane są z układu common rail, za pośrednictwem wtrysku bezpośredniego; wykorzystują bardzo nowoczesne technologie FSI, TFSI i TDI. Silniki mają większą moc i jednocześnie są bardziej efektywne. Nowością jest jednostka napędowa V6 o pojemności skokowej 3,0 litrów i mocy 290 KM! Silnik ten współpracuje z przekładnią tiptronic i napędem quattro. Duet ten świetnie pracuje.

Dość wspomnieć, że w cyklu mieszanym zużywa 9,4 litra paliwa na 100 km. Limuzynę A6 przyspiesza w 5,9 sekundy do 100 km/h, a prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Jeszcze mocniejszym silnikiem jest jednostka napędowa 4.2 FSI o mocy 350 KM. To już bestia. Za pomocą seryjnej przekładni tiptronic, silnik ten przyspiesza w 5,9 sekundy od zera do 100 km/h. Prędkość maksymalna również jest ograniczana elektronicznie do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi tylko 10,2 litra na 100 km.

Dotychczasowe silniki pozostają w ofercie Audi A6, choć i przy nich nieco "majstrowano", zwiększając każdemu z nich moc o 10 KM. Zmianom uległo również zawieszenie, które trzyma całą konstrukcję A6 nieco niżej podłoża, a dzięki czemu auto, nie dość, że jedzie jak po szynach, to praktycznie jak przyklejone do podłoża.

Do tak mocnych silników trzeba było przystosować hamulce. Większość wariantów posiada 16-calowe hamulce, 3.0 TDI quattro, 3.0 TFSI quattro oraz 4.2 FSI quattro - hamulce 17-calowe. Duże tarcze nie ulegają zniszczeniu nawet przy wysokich obciążeniach, pedał jest sztywny jak w samochodach sportowych, a siłę hamowania można precyzyjnie dozować.

Wewnątrz na pierwszym planie widnieje nowy wyświetlacz o rozmiarze 7 cali z ulepszoną grafiką, który jest jednocześnie panelem sterującym systemu MMI, dzięki któremu sterujemy niektórymi ustawieniami auta.

Wewnątrz auta na pierwszym planie widnieje nowy wyświetlacz o rozmiarze 7 cali z ulepszoną grafiką, który jest jednocześnie panelem sterującym systemu MMI, dzięki któremu sterujemy ustawieniami auta. Nowa jest nawigacja, z obrazem 3D, nowy system audio, jak również dvd.

Stylistycznie, dodano nieco drobiazgów, między innymi zwiększono liczbę aluminiowych wstawek.

W wyposażeniu nowego A6 znalazły się również takie systemy jak: Audi Side Assist, audi Lane Assist i Audi Parking System z kamerą cofania.

Zmian jest niewiele, ale są te znaczące. Praktycznie, hasło reklamowe - "Przewaga dzięki technice", jest bardzo adekwatne.

Zobacz wideo:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna