Autobus elektryczny w Łomży. Miasto testuje pojazd w warunkach łomżyńskiej komunikacji miejskiej (zdjęcia)

mac
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji rozpoczęło dwutygodniowe testy autobusu elektrycznego marki SOR o długości 11,1 m i pojemności pasażerskiej 82 miejsc w tym 28 miejsc siedzących.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji rozpoczęło dwutygodniowe testy autobusu elektrycznego marki SOR o długości 11,1 m i pojemności pasażerskiej 82 miejsc w tym 28 miejsc siedzących. MPK Łomża
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji rozpoczęło dwutygodniowe testy autobusu elektrycznego marki SOR o długości 11,1 m i pojemności pasażerskiej 82 miejsc w tym 28 miejsc siedzących.

Testy mają pokazać ekonomikę użytkowania autobusu elektrycznego w warunkach łomżyńskiej komunikacji miejskiej na poszczególnych trasach. Wiąże się to również ze sprawdzeniem wydajności zainstalowanej w MPK instalacji fotowoltaicznej o mocy 28,6 kWh. Zakładana codzienna eksploatacja autobusu elektrycznego poruszającego się cicho i nie emitującego spalin powinna być znacznie tańsza niż autobusów z tradycyjnym napędem biorąc pod uwagę własną produkcję prądu.

Białystok. Testują nowy autobus. Elektryczny (zdjęcia)

Testy różnych modeli autobusów wpisują się w plany Miasta Łomża oraz MPK ZB w Łomży co do zakupu, z dofinansowaniem ze środków unijnych, 11 autobusów zasilanych gazem CNG oraz 2 autobusów elektrycznych, mając na celu poprawę jakości powietrza w mieście, obniżenie poziomu hałasu oraz podniesienie komfortu użytkowania komunikacji publicznej.

Dopuszczalna masa całkowita czeskiego elektrobusa to 16 t przy wadze własnej na poziomie 10 t. Pojazd posiada troje drzwi, klimatyzację. Jest wyposażony w silnik asynchroniczny, TAM-Pragoimex, o mocy 120 kW oraz baterie litowo - jonowe pojemność to 174 kWh firmy MVC ulokowane w komorze na zwisie tylnym. Autobus może być ładowany przez złącze plug-in. Dzięki tak skompletowanemu wyposażeniu czas pełnego ładowania trwa do 6 h. Gwarantowany zasięg autobusu na jednym ładowaniu to 150 km z pełnym obciążeniem klimatyzacji oraz urządzeń pokładowych. Wykorzystując system rekuperacji energii hamowania i jazdy w trybie ekonomicznym to nawet 200 km.

Na podst: MPK Łomża

Dopłaty do cen energii

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
proszem wszystkich ostrzec! Elektryczny autobus jest jak elektryczny wegorz! dotkniecie golom renkom grozi porazeniem !
Dodaj ogłoszenie