Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Autobus elektryczny w Łomży. Miasto testuje pojazd w warunkach łomżyńskiej komunikacji miejskiej (zdjęcia)

mac
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji rozpoczęło dwutygodniowe testy autobusu elektrycznego marki SOR o długości 11,1 m i pojemności pasażerskiej 82 miejsc w tym 28 miejsc siedzących.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji rozpoczęło dwutygodniowe testy autobusu elektrycznego marki SOR o długości 11,1 m i pojemności pasażerskiej 82 miejsc w tym 28 miejsc siedzących. MPK Łomża
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji rozpoczęło dwutygodniowe testy autobusu elektrycznego marki SOR o długości 11,1 m i pojemności pasażerskiej 82 miejsc w tym 28 miejsc siedzących.

Testy mają pokazać ekonomikę użytkowania autobusu elektrycznego w warunkach łomżyńskiej komunikacji miejskiej na poszczególnych trasach. Wiąże się to również ze sprawdzeniem wydajności zainstalowanej w MPK instalacji fotowoltaicznej o mocy 28,6 kWh. Zakładana codzienna eksploatacja autobusu elektrycznego poruszającego się cicho i nie emitującego spalin powinna być znacznie tańsza niż autobusów z tradycyjnym napędem biorąc pod uwagę własną produkcję prądu.

Białystok. Testują nowy autobus. Elektryczny (zdjęcia)

Testy różnych modeli autobusów wpisują się w plany Miasta Łomża oraz MPK ZB w Łomży co do zakupu, z dofinansowaniem ze środków unijnych, 11 autobusów zasilanych gazem CNG oraz 2 autobusów elektrycznych, mając na celu poprawę jakości powietrza w mieście, obniżenie poziomu hałasu oraz podniesienie komfortu użytkowania komunikacji publicznej.

Dopuszczalna masa całkowita czeskiego elektrobusa to 16 t przy wadze własnej na poziomie 10 t. Pojazd posiada troje drzwi, klimatyzację. Jest wyposażony w silnik asynchroniczny, TAM-Pragoimex, o mocy 120 kW oraz baterie litowo - jonowe pojemność to 174 kWh firmy MVC ulokowane w komorze na zwisie tylnym. Autobus może być ładowany przez złącze plug-in. Dzięki tak skompletowanemu wyposażeniu czas pełnego ładowania trwa do 6 h. Gwarantowany zasięg autobusu na jednym ładowaniu to 150 km z pełnym obciążeniem klimatyzacji oraz urządzeń pokładowych. Wykorzystując system rekuperacji energii hamowania i jazdy w trybie ekonomicznym to nawet 200 km.

Na podst: MPK Łomża

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna