Testy mają pokazać ekonomikę użytkowania autobusu elektrycznego w warunkach łomżyńskiej komunikacji miejskiej na poszczególnych trasach. Wiąże się to również ze sprawdzeniem wydajności zainstalowanej w MPK instalacji fotowoltaicznej o mocy 28,6 kWh. Zakładana codzienna eksploatacja autobusu elektrycznego poruszającego się cicho i nie emitującego spalin powinna być znacznie tańsza niż autobusów z tradycyjnym napędem biorąc pod uwagę własną produkcję prądu.
Białystok. Testują nowy autobus. Elektryczny (zdjęcia)
Testy różnych modeli autobusów wpisują się w plany Miasta Łomża oraz MPK ZB w Łomży co do zakupu, z dofinansowaniem ze środków unijnych, 11 autobusów zasilanych gazem CNG oraz 2 autobusów elektrycznych, mając na celu poprawę jakości powietrza w mieście, obniżenie poziomu hałasu oraz podniesienie komfortu użytkowania komunikacji publicznej.
Dopuszczalna masa całkowita czeskiego elektrobusa to 16 t przy wadze własnej na poziomie 10 t. Pojazd posiada troje drzwi, klimatyzację. Jest wyposażony w silnik asynchroniczny, TAM-Pragoimex, o mocy 120 kW oraz baterie litowo - jonowe pojemność to 174 kWh firmy MVC ulokowane w komorze na zwisie tylnym. Autobus może być ładowany przez złącze plug-in. Dzięki tak skompletowanemu wyposażeniu czas pełnego ładowania trwa do 6 h. Gwarantowany zasięg autobusu na jednym ładowaniu to 150 km z pełnym obciążeniem klimatyzacji oraz urządzeń pokładowych. Wykorzystując system rekuperacji energii hamowania i jazdy w trybie ekonomicznym to nawet 200 km.
Na podst: MPK Łomża
Gazeta Lubuska. Ewakuacja w Zielonej Górze. W garażu były bomby
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?