reklama

III Targi Grupy Chorten. Wielkie święto branży spożywczej na białostockim stadionie (zdjęcia)

Andrzej Matys
Andrzej Matys
Ponad 100 topowych firm branży spożywczej prezentowało swoje oferty podczas III Ogólnospożywczych Targów Grupy Chorten w Białymstoku. Anatol Chomicz
Ponad 100 topowych firm branży spożywczej prezentowało swoją ofertę na swoich stoiskach. Tak najkrócej można okreslić III Ogólnospożywcze Targi Grupy Chorten. To największe wydarzenie handlowe w północno-wschodniej Polsce.

- Nad przygotowaniem tych targów pracujemy od wielu miesięcy i udało nam się zaprosić bardzo ciekawych wystawców, wśród których są wiodące na polskim rynku firmy na co dzień współpracujące z Grupą Chorten – mówi Krzysztof Pakuła, prezes zarządu Grupy Chorten.

Na potrzeby hali targowej zajęty został cały poziom 0 Stadionu Miejskiego, czyli kilka tysięcy metrów kwadratowych. Imprezę zaplanowano na 150 stoisk i niemal 1,5 tys. uczestników. - Wiem, że pierwszych godzinach nasze targi odwiedziło już tysiąc osób, a spodziewam się, że będzie ich około dwóch tysięcy. Tu spotykają się przedstawiciele producentów, sklepów, dystrybutorów, żeby wymienić się poglądami, doświadczeniami. Potem przekładamy te ustalenia z targów na codzienne działania. Takie spotkania znakomicie nas umacniają - dodaje Krzysztof Pakuła.

- Przyjechaliśmy z tradycyjną wędliną, ręcznie robioną. Bez glutaminianu sodu, bez fosforanów, wędzona naturalnie. Mamy też bardzo dobry smalczyk, ozorkowy salceson, różnego rodzaju kiełbasy i wszystko do posmakowania. Jesteśmy małym rodzinnym zakładem, który współpracuje z marką Chorten, jako "Podlaska Spiżarnia" - mówi Kamil Pyczot z ZM Pelikan w Zaściankach.

- Targi zawsze są ważne, bo każdy prezentuje produkty, które są nowościami albo kilent z jakiegoś powodu ich jeszcze nie zna. Czasami są to produkty premium, ekskluzywne, więc klient boi się zaryzykowwać by je kupić. Na targach może je spróbować i poznać, a to ułatwia potem sprzedaż - wyjaśnia Paweł Swaida, regionalny kierownik sprzedaży Sokołów SA.

- Mamy włoskie wędliny, wina, spożywkę, chemię. Praktycznie Włochy przywiezione do Polski. Mamy stałych klientów, którzy po wakacjach we Włoszech przychodzą do nas i kupują. Jedni z nostalgii, inni dla smaku. Są i tacy, którzy jeszcze naszej oferty nie znają, więc próbują i dlatego tu jesteśmy - przyznaje Ewa Hermanowicz z Tipica Italiana.

Tradycyjnym punktem Targów Grupy Chorten jest debata. W tym roku tematem wiodącym została przyszłość polskiego handlu i perspektywy konsolidacji rynku. Jej gospodarzem był szef Chortenu, a wśród zaproszonych dyskutantów znaleźli się m.in. Michał Mrowiec (wiceprezes Kompanii Piwowarskiej), Dariusz Sapiński (prezes Grupy Mlekovita) czy wiceprezydent Białegostoku Rafał Rudnicki.
- Jesteśmy przekonani, że przyszłość polskiego handlu jest w naszych rękach i że warto o nią zawalczyć. Ideą naszej grupy jest wspieranie sklepów z polskim kapitałem i bardzo nam zależy, by nie znikały z rynku, ale mogły dobrze prosperować w konkurencyjnych warunkach - podkreśla Sylwia Olechno, dyrektor generalny Grupy Chorten.

Podczas targów partnerzy Grupy Chorten, czyli właściciele sklepów i ich menadżerowie, mogą składać zamówienia u producentów każdej kategorii spożywczej. Na stoiskach można było oglądać i smakować ofertę takich firm jak: Kompania Piwowarska, Mlekovita, Wedel, Maspex, Kamis, Nestle, Tchibo, Mlekpol, Piątnica, Sokołów, JBB, Unilever, Fortuna, Hortex, Coca-Cola, Frito Lay, Koral, Storc, Mondelez, Froneri, Roleski, REN, Podravka, Calsberg, Indykpol, Iglotex, PSS Społem Białystok, Velvet Care i wielu innych znanych marek.

Targi pod hasłem „Festiwal Smaków” to także okazja do prezentacji kilku premier rynkowych. Sama Grupa Chorten po raz pierwszy pokazala zupełnie nową markę alkoholową – Duch Puszczy. Dodajmy, że przygotowano również wiele atrakcji, jak np. pokaz kuchni japońskiej w wykonaniu Mariusza Olechno (sushi chefa i właściciela sieci restauracji Koku Sushi).
Można też było spotkać utalentowanych sportowców, a m.in.: bokserów z klubu Chorten Boxing Production i mistrza Europy wagi średniej Kamila Szeremetę. Na zewnątrz hali działała również strefa kulinarna z foodtruckami. Był też pokaz łucznictwa konnego w wykonaniu wielokrotnej mistrzyni Anny Sokólskiej z klubu AMM Archery i spotkania z Lowlandersami.

60 sekund biznesu: W Polsce sięgajmy po rzeczy polskie

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3