Ta duża limuzyna wyposażona została w kilka innowacyjnych rozwiązań: lekką karoserię, sportowe zawieszenie i duży wybór układów wspierających kierowcę oraz systemów multimedialnych. Szeroka będzie oferta silników i przekładni. Szczególna wersja tego modelu to a6 hybrid, która pojawi się nieco później - łączy ona moc jednostki sześciocylindrowej ze zużyciem paliwa silnika czterocylindrowego.
Karoseria nowego audi a6 zbudowana została w dużej części z aluminium i nowoczesnych stali - jest lekka, sztywna i bezpieczna.
Stylistyka nadwozia to tradycyjnie atletyczna budowa i elegancja. Nowa limuzyna ma 4,92 m długości i 1,87 m szerokości, a jej wysokość wynosi 1,46 m. Długa pokrywa silnika, niska linia dachu i wyraziste linie boczne kreślą dynamiczną sylwetkę. W ofercie jednostek napędowych dla nowego a6 jest pięć wydajnych silników: dwie jednostki benzynowe oraz trzy TDI. Ich moc wynosi od 130 kW (177 KM) do 220 kW (300 KM). Wszystkie wykorzystują układ start-stop, rekuperację i nowoczesny system zarządzania temperaturą.
Najbardziej wydajnym silnikiem w gamie jest jednostka 2.0 TDI. Współpracując z manualną skrzynią biegów zużywa średnio 4,9 l paliwa na 100 km, co odpowiada emisji 129 g CO2/km. Z kolei we wspomnianym już modelu a6 hybrid znajdzie się silnik 2.0 TFSI i motor elektryczny. Razem oferują one moc 180 kW (245 KM) - przy średnim zużyciu paliwa 6,2 l na 100 km.
Nowa seria a6 zużywa, w porównaniu z poprzednim modelem, do 19 proc. mniej paliwa.
Podobnie jak w poprzednim modelu bogata jest oferta skrzyń biegów. W zależności od silnika montowane są: manualna sześciobiegowa skrzynia biegów, multitronic lub S tronic. Biznesowa limuzyna audi a6 porusza się na kołach o średnicy od 16 do 20 cali.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?