Prezydent miasta dokonał ostatecznego wyboru.
Zwycięski projekt określany jest jako "suwalskie słońce". Ma kojarzyć się z pogodą ducha, radością, przyjaznością i powodzeniem. Takie logo wynika z przyjętej strategii rozwojowej. Suwałki chcą zmienić swój wizerunek bieguna zimna. Niedawne badania ruchu turystycznego przeprowadzone przez jedną z warszawskich firm wyraźnie pokazały, że taki wizerunek odstrasza mieszkańców innych części kraju.
Przypomnijmy, że Metamor-phosis Brand Communication, specjalizujący się w tworzeniu marek miast (m.in. zajmował się już Koszalinem, Oleśnicą, Sosnowcem, Sieradzem oraz Puławami) przygotował pięć propozycji znaku, jakim Suwałki powinny się posługiwać. Wszystkie były pełne kolorów i odwoływały się do "pogodności".
Prezydent Czesław Renkiewicz ogłosił konsultacje społeczne w tej sprawie. Wszystkie projekty były prezentowane na stronie internetowej urzędu miejskiego.
Wpłynęło około 50 opinii. Jaka propozycja miała najwięcej zwolenników, tego przedstawiciele miejskich władz nie podają. Z naszych informacji wynika, że wybrane ostatecznie logo otrzymało dużo pozytywnych opinii.
Byli też jednak tacy, którym nie podobała się żadna z propozycji. Jeden z naszych Czytelników zgłosił nawet pomysł, aby konkurs rozpisać od początku, a do udziału w nim zaprosić przede wszystkim miejscowych plastyków, którzy mieliby lepiej czuć lokalne klimaty.
Wybrane logo będzie też miało wersję czarno-białą. Wkrótce zostaną opracowane zasady wykorzystywania znaku.
Ma być on używany od początku marca.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?