Nowe Megane Renault Sport jest wyposażony w 16-zaworowy turbodoładowany silnik benzynowy nowej generacji, o pojemności skokowej 2.0 l, osiągający moc 250 KM (184 kW) przy 5 500 obr./min oraz moment obrotowy 340 Nm od 3 000 obr./min. Liczne modyfikacje wprowadzone w tym silniku pozwoliły na zwiększenie mocy o 20 KM (+ 30 Nm) w stosunku do Megane R26.R, który był swego rodzaju wyznacznikiem w świecie seryjnych samochodów sportowych. Dzięki zastosowaniu turbosprężarki twin-scroll, silnik Renault Sport 2.0 T wykazuje się niezwykle szybkim czasem reakcji i wyjątkowo elastyczną pracą w niskim zakresie obrotów: 80 proc. momentu jest dostępne od 1 900 obr./min. Szeroki zakres działania zapewnia wygodną jazdę na co dzień, ale też pozwala na przedłużenie przyjemności i dynamiczną jazdę.
Silnik współpracuje z mechaniczną skrzynią 6-biegową. Konstruktorzy zwrócili też szczególną uwagę na akustykę pracy silnika Renault Sport 2.0 T, aby w odpowiednim stopniu w kabinie był słyszalny sportowy, rasowy dźwięk wchodzącego na obroty silnika.
Nowe Megane R.S. jest wyposażone w innowacyjne rozwiązanie wprowadzone w Megane Renault Sport w 2004 roku: przednie zawieszenie z niezależnym sworzniem. Pozwala ono na całkowite oddzielenie funkcji zawieszenia od funkcji prowadzenia samochodu, co znacznie polepszyło trzymanie się drogi i przeniesienie siły napędowej na koła. Nowe Megane R.S. jest dostępne z dwoma rodzajami zawieszenia:
- zawieszenie Sport zapewniające optymalną równowagę pomiędzy sportowymi doznaniami a komfortem z przeznaczeniem do codziennej eksploatacji,
- zawieszenie Cup z samoblokującym mechanizmem różnicowym, gwarantujące szczytowe osiągi na torze.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?