Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mieszkanka regionu oszukana na prawie 200 tysięcy złotych. Fałszywy pracownik banku wyłudził oszczędności życia

Robert Borowy
Robert Borowy
Mieszkanka Łomży straciła oszczędności. Metodą na fałszywego pracownika banku straciła prawie 200 tysięcy złotych
Mieszkanka Łomży straciła oszczędności. Metodą na fałszywego pracownika banku straciła prawie 200 tysięcy złotych Freepik
Wielkie oszustwo w regionie. 65-letnia mieszkanka Łomży została oszukana metodą na fałszywego pracownika banku. Kobieta zainstalowała na telefonie aplikacje do zdalnej obsługi urządzenia. W ten sposób udostępniła dostęp do swojego konta w banku. W konsekwencji działania oszusta kobieta straciła prawie 200 tysięcy złotych.

Zbyt duże zaufanie, być może nieświadomość i końcowe wielkie oszustwo w regionie na blisko 200 tysięcy złotych. 65-letnia mieszkanka Łomży straciła oszczędności życia i została oszukana metodą na fałszywego pracownika banku.

65-latka z Łomży oszukana na prawie 200 tysięcy złotych

Do kobiety zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Fałszywy konsultant zaoferował założenie nowego konta w innym banku i przelanie tam wszystkich oszczędności. Zaoferował swoją pomoc, aby zabezpieczyć zgromadzone pieniądze. 65-latka poinformowała mężczyznę, że posiada konta w dwóch bankach.

Za namową mężczyzny zainstalowała na swoim komputerze aplikację do zdalnej obsługi urządzenia. Następnie uruchomiła aplikację bankową na swoim telefonie. Zalogowała się do bankowości elektronicznej i wykonywała wszystkie polecenia oszusta. Widziała również operacje wykonywane przez rzekomego pracownika banku. Kiedy jej konta były blokowane przez bank, za namową oszusta dzwoniła na infolinię. Tam prosiła o odblokowanie kont, twierdząc, że wszystkie operacje wykonuje samodzielnie i świadomie. Po kilku godzinach otrzymała wiadomość z jednego z banków w którym posiadała oszczędności, że stan jej konta wynosi zero, a dodatkowo posiada debet na 7300 złotych - czytamy w informacji prasowej podanej na stronie KMP Łomża.

Metodą na fałszywego pracownika banku straciła oszczędności życia

Kobieta sprawdziła drugie konto, gdzie również zauważyła wypłatę środków. Przez niemal dwa tygodnie, oszust kontaktował się z kobietą codziennie. Informował, że środki wpłyną na jej konto, gdy zostaną odblokowane. Rzekomy pracownik banku przestał dzwonić, a pieniędzy nadal nie było na koncie. Kobieta zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa. W ten sposób 65-latka straciła ponad 188 tysięcy w różnej walucie.

Jak nie dać się oszukać przez internet?

  • Kieruj się rozsądkiem przy dokonywaniu wszelkich transakcji finansowych.
  • Zachowaj szczególną ostrożność przy atrakcyjnych inwestycjach, bo tą metodą najczęściej działają oszuści.
  • Jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania do zdalnej obsługi urządzenia możesz być pewien, że to oszustwo. Pracownik banku nigdy nie prosi o zainstalowanie tego typu oprogramowania.
  • Pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. Nigdy nie udostępniaj innym osobom danych do swojego konta bankowego, danych logowania oraz kodów jednorazowych.
  • Jeśli osobą podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania danych Twoich lub Twojego konta bądź zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku.

Nie przegap:Wypadek w Sadach. Wywróciła się ciężarówka z trzodą. Około 20 zwierząt padło

od 7 lat
Wideo

META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna