Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ministerstwo rolnictwa zdradziło, które rynki zagraniczne będą priorytetem

Redakcja
W Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi opracowano priorytetowe zadania na 2017 rok. Wśród nich znalazła się m.on. promocja polskiej żywności, nowych rynków zbytu, doradztwa rolniczego i PROW. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wytypowało na 2017 rok 14 priorytetowych kierunków wymiany handlowej sektora rolno-spożywczego.

Są to: Królestwo Arabii Saudyjskiej, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Islamska Republika Iranu, Chiny, Tajwan, Indie, Japonia, Wietnam, Algieria, Egipt, Republika Południowej Afryki, Kanada, Stany Zjednoczone, Białoruś, Kazachstan.

 

Lista jest wynikiem współpracy ministerstwa oraz: GIW, GIORIN, GIJHARS, ARR i przedsiębiorców branży rolno-spożywczej oraz organizacji branżowych.

Ponadto planowane jest zintensyfikowanie obecności na rynkach: Korei Płd., Singapuru, Malezji, Maroka, Meksyku i Kuby.

Podejmowane działania będą ukierunkowane na otwieranie i poszerzanie dostępu do rynków wybranych jako priorytetowe. MRiRW będzie także prowadziło działania na rynkach, które leżą w sferze potencjalnego zainteresowania polskich producentów i przetwórców żywności. Zadania te będą wspomagane prezentacją polskich produktów rolno-spożywczych podczas szeregu wydarzeń promocyjnych pod hasłem „Polska Smakuje".

Promocji polskiej żywności za granicą maja służyć nastepujące działania:

  •  udział w najważniejszych zagranicznych imprezach targowych i wystawienniczych;
  •  udział w misjach gospodarczych i towarzyszących im spotkaniach biznesowych;
  •  misje do Polski dla zagranicznych przedsiębiorców i dziennikarzy;
  •  promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe.

W 2017 r. ARR planuje skoncentrować działania na umożliwieniu przedsiębiorcom większej obecności na rynkach o dużym potencjalne importowym. Tam, gdzie polska żywność jest nieobecna lub występuje w niewielkim zakresie. Będą to przede wszystkim kraje azjatyckie: Indie, Wietnam, Japonia, Iran czy Tajwan.

ARR będzie też kontynuować działania na rynkach, które są już dobrze znane polskim eksporterom: Chiny z Hongkongiem, Algieria, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Niemcy, Białoruś. Kierunki te nadal wymagają wsparciapromocyjnego i utrwalania pozytywnego wizerunku polskiej żywności.

Prowadzone będą też działania promocyjne na rynku krajowym. Kierunek promocji na rok 2017 wyznaczony będzie między innymi przez dwie ustawy: o znaku graficznym „Produkt polski" oraz sprzedaży żywności przez rolników. Prowadzone będą też dzialania edukacyjne, będzie to:

Edukacja dzieci − promocja będzie realizowana także poprzez dwa dobrze już znane programy „Mleko w szkole" i Owoce w szkole" oraz nowy „Program dla szkół" − który w drugiej połowie 2017 r. połączy i zastąpi dwa wcześniej wspomniane.

Edukacja konsumentów − budowanie świadomości konsumentów, polegającej na tym, aby sięgali oni po polskie produkty, aby czytali etykiety i odżywiali się prawidłowo. Mają temu posłużyć:

  •  aplikacja Polska Smakuje − będzie źródłem informacji o lokalnych rolnikach i producentach, u których będzie można kupić produkty spożywcze;
  •  promocja systemów jakości;
  •  cykliczne kampanie na święta kościelne i państwowe.

Źródło: Podlaska Izba Rolnicza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna