A jest to zupełnie inna twórczość niż napisana w 1792 r. „Pieśń o Narodzeniu Pańskim” Franciszka Karpińskiego, czyli popularna kolęda „Bóg się rodzi”.
Ensemble QuattroVoce sięgnął po pieśni z Kancjonałów Staniąteckich z XVI–XVIII w. To kolekcja rękopisów, zawierających opracowania pieśni religijnych, przechowywana w Opactwie Mniszek Benedyktynek w Staniątkach. By urozmaicić i wzbogacić program płyty, zespół dołączył tańce pochodzące z XVI-wiecznej Krakowskiej Tabulatury Lutniowej oraz dwa utwory wybitnych polskich kompozytorów przełomu XVII i XVIII wieku: Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego i Bartłomieja Pękiela.
Skąd na płycie kwartetu wokalnego miejsce na tańce? Ano stąd, że do współpracy przy nagraniu tego krążka Ensemble QuattroVoce zaprosił zespół Period instrument consort. Kwartet pod kierunkiem flecisty Jacka Urbaniaka wykorzystuje takie instrumenty jak viola da gamba czy lutnia, a także gra na gitarze renesansowej czy lirze korbowej.
Koncert „Kolędy polskie” promujący płytę „In natali Domini” rozpocznie się w Muzeum Podlaskim (Ratusz) w Białymstoku w sobotę, o godz. 17. Wystąpi cały skład, który brał udział w nagraniu albumu. Wstęp to jedyne 2 zł.
Ensemble Quattro Voce: Kolędy w duetach i w kwartecie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?