Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

"Nie możemy ciągle udawać"

Urszula Gronostajska [email protected]
Na salę wykładową w PWSIiP przybyło około 200 przedszkolaków. Na zdjęciu dzieciaki z Publicznego Przedszkola Nr 9 w Łomży dzielnie naśladowały pokazywane przez  wykładowcę ćwiczenia.
Na salę wykładową w PWSIiP przybyło około 200 przedszkolaków. Na zdjęciu dzieciaki z Publicznego Przedszkola Nr 9 w Łomży dzielnie naśladowały pokazywane przez wykładowcę ćwiczenia.
Temat trudny, ale warty poznania.

Dzieciaki z łomżyńskich przedszkoli dzielnie studiowały zagadnienia dotyczące doskonalenia własnego umysłu. Temat trudny, ale warty poznania.

Najmłodsi "studenci" PWSIiP w ramach Akademii Przedszkolaka uczestniczyli w pierwszym poważnym wykładzie. Było to comiesięczne spotkanie 6-latków na uczelni.

Ćwicz nie tylko ciało

- Nasz mózg jest motorem napędowym do prawidłowego funkcjonowania - mówi Tomasz Niźnikowski, Dyrektor Instytutu Wychowania Fizycznego w PWSIiP w Łomży.

Zagadnienia poruszane na wykładzie miały wyjaśnić maluchom, w jaki sposób działa nasz mózg. Zaprezentowano także zagrożenia, na jakie narażone są młode umysły.

Między slajdami z teoretycznymi elementami młodzi studenci uczyli się wybranych ćwiczeń. Prowadzący pokazywał jak wykonać dane zadanie, a dzieciaki chętnie go naśladowały.

Wymagający studenci

- Dzieciaki to bardzo trudny odbiorca - przyznaje Tomasz Niźnikowski. - Musiałem bardzo szybko przechodzić z czysto teoretycznych zadań do praktycznych działań, które pozwalały im zrozumieć pewne mechanizmy.

Wykład został przygotowany z myślą o dzieciach. Momentami pojawiały się elementy trudne, niekiedy niezrozumiałe. Warto jednak od najmłodszych lat zapoznawać maluchy z podobnymi tematami.
- Nie możemy ciągle udawać, że dzieci nie powinny iść do przodu. Muszą wiedzieć, z czego składa się mózg i jakie są jego funkcje - opowiada wykładowca.

Gimnastyka dla umysłu

Przedszkolaki bardzo szybko przyswajają nowe rzeczy, nawet te naprawdę skomplikowane. Dla maluchów najlepsze są ćwiczenia asymetryczne. Uruchamiają one dwie półkule. Dzięki tym ćwiczeniom dzieci lepiej koncentrują uwagę i mają zdolność lepszego zapamiętywania i odtwarzania. Równie skuteczne są także ćwiczenia z kinezjologii. Usprawniają one nie tylko rozwój fizyczny przez ruch, ale także rozwój psychofizyczny.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna