Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowa toyota auris. Ładniejsza i lepiej dopracowana niż poprzedniczka.

Piotr Walczak, [email protected]
Nowa toyota auris wygląda bardziej dynamicznie niż poprzednia wersja. Zmienione zostały klosze reflektorów i maska.
Nowa toyota auris wygląda bardziej dynamicznie niż poprzednia wersja. Zmienione zostały klosze reflektorów i maska. Fot. P. Walczak
Odnowiona toyota auris wygląda teraz bardziej dynamicznie. Projektanci odświeżyli jednak nie tylko wygląd zewnętrzny i linię nadwozia. Zmienione zostało też wnętrze. Jest ono dopracowane w drobnych szczegółach.

Z przodu i z tyłu toyota auris otrzymała nowe lampy oraz zderzaki. Od nowa zaprojektowano też maskę. Dzięki temu samochód prezentuje się dynamiczniej niż poprzednia wersja. Jednocześnie jego sylwetka jest zgrabna i opływowa. I choć na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że to typowo miejskie autko, to całkiem mocna gama silników świadczy o tym, że sprawdzi się też w dłuższych trasach. Niewielkie rozmiary to duży atut podczas jazdy w zatłoczonych miastach i przy manewrach na ciasnych parkingach.

Z nutką sportowego charakteru

Wróćmy jednak do zmian, jakie dotknęły nową toyotę auris. Na tylnej klapie pojawiła się szeroka chromowana listwa, a w lusterkach znajdują się kierunkowskazy. Auto dostępne jest teraz także w kolorze niebieskim. Do tego dochodzi nowy wzór 17-calowych felg, które wykonane zostały z lekkich stopów. Auris wygląda teraz naprawdę stylowo. Szczególnie w nowej wersji dynamic (na zdjęciach), która oprócz niebieskiego koloru i wyżej wspomnianych felg, wyposażona jest w większy spojler i przyciemniane tylne szyby.

Wbrew pozorom w kabinie jest przestronnie. Solidnie zaprojektowana została deska rozdzielcza. Przyciski i przełączniki rozmieszczone są tak, że używa się ich intuicyjnie. Pokrywę zegarów i schowka przykrywają miękkie i przyjemne w dotyku plastiki, których nie było w starym aurisie. To przypadło nam do gustu. Miękkim materiałem obszyty jest też podłokietnik, który podwyższony został o siedem centymetrów. Co ciekawe, w odświeżonej toyocie nie ma już popielniczki.

Przyznać jednak trzeba, że po wejściu do środka od razu widać, iż jest to toyota auris. A to za sprawą dźwigni hamulca ręcznego, która wygląda nietypowo. I choć jej kształt jest teraz trochę inny, to nadal wyróżnia aurisa spośród innych aut. Na schowkach na napoje pojawiły się chromowane akcenty. Inny jest panel automatycznej klimatyzacji. Nowy kształt otrzymała także kierownica. Przyciski do obsługi radia i komputera pokładowego na niej są duże i łatwo do nich sięgnąć.

Komfortowo i wygodnie

Przednia szyba jest duża, co zapewnia dobrą widoczność. Uwagę zwracają dwa pojemne schowki znajdujące się przed pasażerem siedzącym z przodu. Jeden jest otwierany tradycyjnie od dołu, drugi zaś od góry. We wszystkich wersjach standardowo pojawiło się złącze USB, przez co nieznacznie zmniejszyła się pojemność górnego schowka.

Przyzwyczaić się trzeba do przednich foteli. Siedziska mogłyby być nieco szersze, bo przynajmniej na początku ma się wrażenie, że nie są idealnie wyprofilowane. Szczególnie, jeżeli kierowca i pasażer będą osobami o dużej posturze. Z tyłu wygodnie może siedzieć nawet środkowy pasażer. Podłoga jest płaska, przez co nie brakuje tu miejsca na nogi.

Toyotę auris kupić można w jednej z czterech opcji wyposażenia: terra, luna, dynamic i prestige. Do wyboru są też dwa silniki benzynowe - 1,33 (101 KM) 6 M/T i 1,6 (132 KM) 6 M/T oraz dwa diesle - 1,4 D-4D (90 KM) 6 M/T i 2,0 D-4D (126 KM) 6 M/T. Wersja pięciodrzwiowa dostępna jest z każdym z silników i z każdą opcją wyposażenia. Trzydrzwiową natomiast można kupić jako terra z silnikiem benzynowym 1,33 i dynamic z jednostką 1,6.

W standardzie jest oczywiście ABS z EBD i wspomaganiem hamowania awaryjnego. Są też przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz automatyczne włączanie świateł mijania. Już w wersji luna dochodzą do tego kurtyny powietrzne i poduszka kolanowa, która chroni nogi kierowcy w przypadku zderzenia czołowego. Standardowo kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów pokryte są skórą. Nawet w najtańszej opcji wyposażenia znajduje się klimatyzacja manualna. W najbogatszych wersjach można spodziewać się automatycznej klimy dwustrefowej.

Oszczędne silniki

Z silnikiem benzynowym 1,6 valvematic auris osiąga prędkość maksymalną 195 km/h, podobnie jak w przypadku 126-konnego diesla. Producent podaje, że średnie spalanie wynosi od 4,7 l na 100 km (silnik 1,4 D-4D) do 6,5 l/100 km (jednostka benzynowa 1,6 valvematic). Nową pięciodrzwiową toyotę kupić można od 58.900 zł. Ceny kończą się na 87.800 zł. Trzydrzwiowa kosztuje 57.100 (terra z silnikiem benzynowym 1,33) i 68.100 (dynamic z jednostką 1,6).

Stacja Toyota Białystok może pochwalić się nie lada sukcesem. Została laureatem ogólnopolskiego konkursu w kategorii Całkowite Zadowolenie Klienta w roku 2009. Wyróżnienie to przyznawane jest dilerowi, który osiągnie najwyższy wskaźnik badania poziomu satysfakcji klientów zarówno w serwisie, jak i w dziale sprzedaży.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna