Dostawę kolejnych 3 autobusów zaplanowano do końca września 2020 r. Łączny koszt 6 autobusów to ok. 11,4 mln zł, w tym pozyskane dofinansowanie z Unii Europejskiej ok. 7,8 mln zł.
Oficjalne przekazanie autobusów odbyło się 5 grudnia z udziałem prezydenta Ełku Tomasza Andrukiewicza, przedstawicieli Volvo oraz przedstawicieli spółki MZK w Ełku. Podczas spotkania odbył się pokazowy przejazd po ulicach miasta. Nowe autobusy hybrydowe ruszyły w trasę już dzisiaj, będą poruszały się na różnych liniach.
Zakup nowoczesnych autobusów hybrydowych to element realizacji projektu pod nazwą „Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Mieście Ełk”. Dostawa autobusów hybrydowych została podzielona na dwa etapy:
W 2019 roku 3 autobusy (które zostały już dostarczone). Łączny koszt to ok. 5,7 mln zł, w tym ok. 3,9 mln zł dotacji z UE
W 2020 roku zostaną dostarczone kolejne 3 autobusy. Łączny koszt to ok. 5,7 mln zł, w tym ok. 3,9 mln zł dotacji z UE
Łączny koszt 6 autobusów hybrydowych to ok. 11,4 mln zł, w tym pozyskane dofinansowanie wynosi ok. 7,8 mln zł i pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko Mazurskiego na lata 2014-2020.
W tym roku (2019) w ramach projektu „Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Mieście Ełk” będziemy użytkowali 3 autobusy hybrydowe. W roku 2020 w ramach realizacji tego samego zadania pojawią się kolejne 3 autobusy. Pojawi się też system sygnalizacji wzbudzanej zainstalowany na 3 skrzyżowaniach. Na przystankach autobusowych zamontowane zostaną tablice informacyjne dla pasażerów. Zainstalowany zostanie również system zwiększający bezpieczeństwo przystankowe, złożony z kamery wizyjnej oraz z przycisku SOS do alarmowej komunikacji z strażą miejską.
Wartość całego projektu „Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Mieście Ełk” (zakup autobusów oraz instalacja systemów informacyjnych) to ok. 17,5 mln zł z czego kwota dofinansowania to prawie 13 mln zł.
Volvo 7900 Hybrid to autobusy niskopodłogowe o napędzie hybrydowym, przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Pojazdy będą klimatyzowane, wyposażone m.in. w monitory LCD prezentujące graficzny przebieg linii, system głosowej informacji pasażerskiej, gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych oraz monitoring wizyjny składający się z kamer wewnętrznych i zewnętrznych. Ponadto nowe autobusy pomieszczą 95 pasażerów, w tym 30 miejsc siedzących oraz 4 miejsca dla niepełnosprawnych. Napęd hybrydowy oznacza, że autobus będzie posiadał dwa silniki: elektryczny i spalinowy. Pojazdy są zasilane energią elektryczną podczas ruszania i postojów na przystankach. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Baterie ładują się podczas hamowania, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?