Obecnie we wszystkich nowych pojazdach z silnikami diesla instaluje się układ common rail.
Dzięki niemu, można spełnić normy emisji spalin Euro 5 i Euro 6.
Od 12 lat
Technologia ta pojawiła się na rynku w 1997 roku. Za jej sprawą diesle zmieniły się w nowoczesne i dynamiczne napędy.
Wprowadzenie CRS zwiększyło moc i moment obrotowy oraz obniżyło zużycie paliwa o ok. 30 proc. Natomiast poziom emisji spalin zmniejszył się nawet o 95 proc.
Pierwsze modele samochodów, które zostały wyposażone w common rail to Alfa Romeo 156 JTD i Mercedes 220 CDI.
Coraz więcej
W 2001 roku na rynku motoryzacyjnym odnotowano ponad 3 miliony aut z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
W 2002 roku było ich już 10 milionów. Jak wynika z analiz firmy Bosch, od 1997 do 2007 roku samochody osobowe z silnikiem diesla stanowiły ponad 50 proc. ogólnej liczby aut.
Sukces i popularność silników wysokoprężnych to zasługa zarówno układu common rail, jak i turbodoładowania.
Popularność rośnie
Dzisiaj motory te charakteryzują się niższym o około 30 proc. zużyciem paliwa i mniejszą o 25 proc. emisją spalin w porównaniu do samochodów, w których zastosowano napęd benzynowy.
Nic więc dziwnego, że liczba ich zwolenników wzrasta.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?