MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Opel Astra ST 1.2 Turbo 130 KM vs Toyota Corolla TS Kombi 1.8 Hybrid 140 KM. Porównanie kombi w optymalnych wersjach

Kamil Rogala
Czasy, gdy za około 100 000 złotych mogliśmy wybrać kompaktowe kombi w skromnej wersji bezpowrotnie minęły. Dziś, aby wybrać kombi w tym segmencie trzeba przeznaczyć co najmniej 130 000 złotych, a i tak musimy liczyć się tylko z bazowymi wariantami. Coś lepszego? Wtedy musimy liczyć się z wydatkiem około 150 000 złotych i właśnie za takie pieniądze kupimy jednego z dwóch bohaterów naszego porównania w usportowionych wersjach.
Czasy, gdy za około 100 000 złotych mogliśmy wybrać kompaktowe kombi w skromnej wersji bezpowrotnie minęły. Dziś, aby wybrać kombi w tym segmencie trzeba przeznaczyć co najmniej 130 000 złotych, a i tak musimy liczyć się tylko z bazowymi wariantami. Coś lepszego? Wtedy musimy liczyć się z wydatkiem około 150 000 złotych i właśnie za takie pieniądze kupimy jednego z dwóch bohaterów naszego porównania w usportowionych wersjach. Archiwum
Czasy, gdy za około 100 000 złotych mogliśmy wybrać kompaktowe kombi w skromnej wersji bezpowrotnie minęły. Dziś, aby wybrać kombi w tym segmencie trzeba przeznaczyć co najmniej 130 000 złotych, a i tak musimy liczyć się tylko z bazowymi wariantami. Coś lepszego? Wtedy musimy liczyć się z wydatkiem około 150 000 złotych i właśnie za takie pieniądze kupimy jednego z dwóch bohaterów naszego porównania w usportowionych wersjach.

Spis treści

Opel Astra vs Toyota Corolla. Nadwozie i wnętrze

Opel Astra i Toyota Corolla to dwaj odwieczni rywale, którzy walczą o uwagę klientów i od lat stanowią wyznacznik w segmencie. Obecnie sytuacja trochę
Opel Astra i Toyota Corolla to dwaj odwieczni rywale, którzy walczą o uwagę klientów i od lat stanowią wyznacznik w segmencie. Obecnie sytuacja trochę się zmieniła, bowiem konkurencja zdecydowanie nabrała tempa i walka na wielu płaszczyznach jest wyrównana. Opel Astra oferuje naprawdę mnóstwo przestrzeni i staje się ciekawą propozycją w roli auta rodzinnego. Toyota Corolla z kolei nadal bryluje pod względem oszczędności napędu, niezawodności i utrzymania wartości, choć niektórych może rozczarować ograniczona ilość dodatkowego wyposażenia. Opel

Nową generację Astry zdążyliśmy już poznać i docenić fakt, że grubą kreską odcina się od przeciętnej wizualnie i zachowawczej poprzedniczki. W koncernie Stellantis nie ma miejsca na nudę i Opel musiał się temu podporządkować. Nowa Astra wygląda naprawdę dobrze, choć jak to zwykle bywa, swoje największe zalety odkrywa w wysokich wersjach wyposażenia. W naszym zestawieniu pojawiła się odmiana GS, która co prawda w standardzie ma raczej przeciętnej urody obręcze aluminiowe o średnicy 17 cali, ale już w standardzie dostajemy czerwony lakier metaliczny, który świetnie prezentuje się na naprawdę ładnym nadwoziu. W oczy rzuca się oczywiście przednia część z czarnym panelem o nazwie Opel Vizor, z tyłu zaś smukłości nadają wąskie i symetryczne klosze lamp z ładną grafiką wewnętrzną. Linia boczna jest dynamiczna i nieco muskularna. Oczywiście podobieństwa do Peugeota 308 są oczywiste, ale to zdecydowanie wychodzi Astrze na dobre! Odmiana kombi o nazwie Sports Tourer wygląda naprawdę dobrze i jeśli pokusimy się o opcjonalne 18-calowe felgi np. z czerwonymi nakładkami, auto naprawdę zacznie zwracać na siebie uwagę.

Opel Astra i Toyota Corolla to dwaj odwieczni rywale, którzy walczą o uwagę klientów i od lat stanowią wyznacznik w segmencie. Obecnie sytuacja trochę
Opel Astra i Toyota Corolla to dwaj odwieczni rywale, którzy walczą o uwagę klientów i od lat stanowią wyznacznik w segmencie. Obecnie sytuacja trochę się zmieniła, bowiem konkurencja zdecydowanie nabrała tempa i walka na wielu płaszczyznach jest wyrównana. Opel Astra oferuje naprawdę mnóstwo przestrzeni i staje się ciekawą propozycją w roli auta rodzinnego. Toyota Corolla z kolei nadal bryluje pod względem oszczędności napędu, niezawodności i utrzymania wartości, choć niektórych może rozczarować ograniczona ilość dodatkowego wyposażenia. Opel

We wnętrzu również zmiany są radykalne w porównaniu do poprzednika. Tam było mnóstwo łagodnych linii i względny spokój, tutaj mamy mocno techniczną stylistykę z mnóstwem ostrych linii, odcięć i różnych faktur. Jednym się to spodoba, inni będą marudzić – kwestia gustu. Główne miejsce zajmuje oczywiście szeroki panel z dwoma ekranami o nazwie Pure Panel. Przed oczami kierowcy znajdują się wirtualne zegary o przekątnej 10 cali, w centralnej części ekran o podobnej przekątnej, który skrywa nowy system info-rozrywki. Minusy? Tu i ówdzie mamy do czynienia z elementami z połyskującego plastiku, co w przypadku paneli w newralgicznych miejscach jak np. na tunelu środkowym, może się wiązać z dość szybkim jego zniszczeniem. W standardzie wersji GS mamy tapicerkę materiałową o naprawdę ładnym wykończeniu, ale w opcji mamy tapicerkę z połączenia sztucznej skóry i alcantary. Jeśli chodzi o przestrzeń, Astra w odmianie Sports Tourer oferuje od 597 do 1634 litrów pojemności bagażnika (w zależności od ułożenia oparć kanapy).

Opel Astra i Toyota Corolla to dwaj odwieczni rywale, którzy walczą o uwagę klientów i od lat stanowią wyznacznik w segmencie. Obecnie sytuacja trochę
Opel Astra i Toyota Corolla to dwaj odwieczni rywale, którzy walczą o uwagę klientów i od lat stanowią wyznacznik w segmencie. Obecnie sytuacja trochę się zmieniła, bowiem konkurencja zdecydowanie nabrała tempa i walka na wielu płaszczyznach jest wyrównana. Opel Astra oferuje naprawdę mnóstwo przestrzeni i staje się ciekawą propozycją w roli auta rodzinnego. Toyota Corolla z kolei nadal bryluje pod względem oszczędności napędu, niezawodności i utrzymania wartości, choć niektórych może rozczarować ograniczona ilość dodatkowego wyposażenia. Toyota

Nie da się ukryć, że Toyota Corolla to bardzo ładny kompakt, a agresywne linie, szczególnie w wersji wyposażeniem GR Sport, mogą przyciągać wzrok nawet miłośników sportowych aut. Astra w czerwieni i z większymi felgami prezentuje się nieźle, ale to w japońskim konkurencie znajdziemy o wiele więcej sportowych cech. Podobnie jak u konkurenta, tak i tutaj w standardzie znajdziemy czerwony lakier oraz ładne 17-calowe felgi. Możemy jednak pokusić się o pakiet Dynamic i wtedy dostajemy 18-calowe obręcze i kilka dodatków technicznych. Warto zaznaczyć, że w wersji GR Sport wszystkie chromy zamieniane są na elementy lakierowane na czarno, a we wnętrzu pojawiają się świetnie wyglądające fotele.

Opel Astra i Toyota Corolla to dwaj odwieczni rywale, którzy walczą o uwagę klientów i od lat stanowią wyznacznik w segmencie. Obecnie sytuacja trochę
Opel Astra i Toyota Corolla to dwaj odwieczni rywale, którzy walczą o uwagę klientów i od lat stanowią wyznacznik w segmencie. Obecnie sytuacja trochę się zmieniła, bowiem konkurencja zdecydowanie nabrała tempa i walka na wielu płaszczyznach jest wyrównana. Opel Astra oferuje naprawdę mnóstwo przestrzeni i staje się ciekawą propozycją w roli auta rodzinnego. Toyota Corolla z kolei nadal bryluje pod względem oszczędności napędu, niezawodności i utrzymania wartości, choć niektórych może rozczarować ograniczona ilość dodatkowego wyposażenia. Toyota

Zresztą, we wnętrzu jest już więcej spokoju i tradycyjnych rozwiązań, szczególnie jeśli chodzi o umieszczenie ekranu systemu info-rozrywki oraz ilości przycisków oraz pokręteł. W centralnej części, pod ekranem i nawiewami, umieszczono tradycyjny panel do sterowania klimatyzacją z przyciskami i pokrętłami. Jeśli więc ktoś obawia się dotykowej obsługi w Astrze, tutaj dostanie niemal w pełni analogową obsługę najważniejszych funkcji. Trochę szkoda, że ekran tak mocno wystaje ponad obrys deski rozdzielczej i ma szerokie ramki. Nie wygląda to najlepiej. Pod względem przestrzeni, nie ma na co narzekać. Pojemność bagażnika w standardowym ułożeniu to 596 litrów – dosłownie o litr mniej niż konkurent. Po złożeniu oparć kanapy pojemność bagażnika to 1606 litrów, również niewiele mniej niż niemiecki konkurent.

Opel Astra vs Toyota Corolla. Dane techniczne, osiągi i spalanie

Opel Astra i Toyota Corolla to dwaj odwieczni rywale, którzy walczą o uwagę klientów i od lat stanowią wyznacznik w segmencie. Obecnie sytuacja trochę
Opel Astra i Toyota Corolla to dwaj odwieczni rywale, którzy walczą o uwagę klientów i od lat stanowią wyznacznik w segmencie. Obecnie sytuacja trochę się zmieniła, bowiem konkurencja zdecydowanie nabrała tempa i walka na wielu płaszczyznach jest wyrównana. Opel Astra oferuje naprawdę mnóstwo przestrzeni i staje się ciekawą propozycją w roli auta rodzinnego. Toyota Corolla z kolei nadal bryluje pod względem oszczędności napędu, niezawodności i utrzymania wartości, choć niektórych może rozczarować ograniczona ilość dodatkowego wyposażenia. Opel

Pod maską proponowanej Astry pracuje silnik 1.2 Turbo znany m.in. z Peugeota 308. Dysponuje on mocą 130 KM i momentem obrotowym rzędu 230 Nm. W połączeniu z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową daje to dość przyjemny w odbiorze napęd, który co prawda nie zachwyca osiągami – od 0 do 100 km/h w 9,7 sekundy oraz 210 km/h prędkości maksymalnej – ale odwdzięcza się niezłym spalaniem. Producent obiecuje nawet 5,6 l/100km w cyklu mieszanym, choć to dość optymistyczne szacunki. Warto wspomnieć, że jest to trzycylindrowa jednostka, a więc trzeba przyzwyczaić się do charakterystycznej kultury pracy, która nie każdemu przypadnie do gustu.

Opel Astra i Toyota Corolla to dwaj odwieczni rywale, którzy walczą o uwagę klientów i od lat stanowią wyznacznik w segmencie. Obecnie sytuacja trochę
Opel Astra i Toyota Corolla to dwaj odwieczni rywale, którzy walczą o uwagę klientów i od lat stanowią wyznacznik w segmencie. Obecnie sytuacja trochę się zmieniła, bowiem konkurencja zdecydowanie nabrała tempa i walka na wielu płaszczyznach jest wyrównana. Opel Astra oferuje naprawdę mnóstwo przestrzeni i staje się ciekawą propozycją w roli auta rodzinnego. Toyota Corolla z kolei nadal bryluje pod względem oszczędności napędu, niezawodności i utrzymania wartości, choć niektórych może rozczarować ograniczona ilość dodatkowego wyposażenia. Toyota

Toyota Corolla TS Kombi ma sporą przewagę, jeśli chodzi o jednostkę napędową i to niemal pod każdym względem. Większa pojemność, wyższa moc no i układ hybrydowy, który dość wyraźnie wpływa na ekonomię. Moc 140 KM to wartość systemowa, krzesana m.in. z wolnossącego silnika 1.8 o mocy 98 KM. Przy wsparciu 95-konnego silnika elektrycznego (185 Nm) przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,4 sekundy, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Z jednej strony nieco lepsza dynamika, z drugiej niższa prędkość maksymalna. A spalanie? Zdaniem producenta jest to średnio 4,5 l/100 km. O ile w trasie różnice nie będą tak wyraźne, tak w mieście spalanie zdecydowanie będzie przemawiało na korzyść Toyoty.

Opel Astra vs Toyota Corolla. Ceny i wyposażenie

Do naszego zestawienia wybraliśmy w zasadzie topowe odmiany o sportowym (oczywiście wizualnie) charakterze. Co prawda w obu przypadkach co nieco można dodać, ale to Astra oferuje o wiele szerszy (i bardziej kosztowny) wachlarz dodatków. Zaczynając od Opla Astry – jest to wariant GS, który w połączeniu z wyżej opisanym układem napędowym, skrzynią automatyczną oraz nadwoziem kombi (Sports Tourer) kosztuje 149 300 złotych. W wyposażeniu znajdziemy naprawdę wiele przydatnych rzeczy, takich jak system Multimedia Plus z 10-calowym ekranem, zaawansowany system parkowania Intelli-Vision, dwustrefową klimatyzację, czarną podsufitkę i sportowe elementy nadwozia.
W opcji możemy wybrać m.in.:

  • lakier metaliczny – od 1500 do 3500 złotych;
  • 18-calowe felgi ze stopów lekkich „Pentagon” – 1300 złotych;
  • pakiet Ultimate (Navi&HUD, światła IntelliLux, okno dachowe etc.) – 9700 złotych;
  • alarm – 990 złotych;
  • relingi dachowe – 400 złotych.

Toyota Corolla z silnikiem 1.8 Hybrid o mocy 140 KM z bezstopniowym automatem Multidrive S, nadwoziem kombi (Touring Sports) i wyposażeniem GR Sport to koszt 150 900 złotych. W standardzie tej odmiany znajdziemy m.in. lakierowany na czarno dach, 17-calowe felgi, tapicerkę materiałową z elementami ze skóry syntetycznej, system bezkluczykowego dostępu, ładowarkę indukcyjną etc. Jeśli chodzi o wyposażenie opcjonalne, dokupić możemy w zasadzie tylko:

  • pakiet Dynamic (18-calowe felgi, asystent bezpiecznego wysiadania, monitorowania martwego pola etc.) – 4000 złotych.

Opel Astra vs Toyota Corolla. Podsumowanie

Opel Astra i Toyota Corolla to dwaj odwieczni rywale, którzy walczą o uwagę klientów i od lat stanowią wyznacznik w segmencie. Obecnie sytuacja trochę się zmieniła, bowiem konkurencja zdecydowanie nabrała tempa i walka na wielu płaszczyznach jest wyrównana. Opel Astra oferuje naprawdę mnóstwo przestrzeni i staje się ciekawą propozycją w roli auta rodzinnego. Toyota Corolla z kolei nadal bryluje pod względem oszczędności napędu, niezawodności i utrzymania wartości, choć niektórych może rozczarować ograniczona ilość dodatkowego wyposażenia.

Podstawowe dane techniczne obu modeli:

 

Opel Astra Sports Tourer (GS) 1.2 Turbo 130 KM (AT8)

Toyota Corolla Touring Sports (GR Sport) 1.8 Hybrid 140 KM (e-CVT)

Platforma

EMP2

TNGA GA-C

Euro NCAP

4/5

5/5

Wysokość (mm)

1481

1460

Rozstaw osi (mm)

2732

2700

Długość/szerokość (mm)

4642/1860

4650/1790

Pojemność bagażnika (l)

597/1634

596/1606

Cena (zł, brutto)

149 300

150 900

Typ nadwozia/liczba drzwi

kombi/5

kombi/5

Liczba miejsc

5

5

Masa własna (kg)

1346

1400

Pojemność zbiornika paliwa (l)

52

43

Układ napędowy

spalinowy

spalinowy

Rodzaj paliwa

benzyna

benzyna (HEV)

Pojemność (cm3)

1199

1798

Liczba cylindrów

3

4

Napędzana oś

przednia

przednia

Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń

automatyczna, 8-stopniowa

automatyczna, bezstopniowa

Osiągi

 

 

Moc (KM)

130

140

Moment obrotowy (Nm)

230

185 (silnik elektr.)

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

9,7

9,4

Prędkość maksymalna (km/h)

210

180

Średnie spalanie (l/100 km) - dane fabryczne

5,7 (WLTP)

4,5 (WLTP)

Emisja CO2 (g/km)

128

102

Wyposażenie seryjne wybranych wersji:

 

Opel Astra Sports Tourer (GS) 1.2 Turbo 130 KM (AT8)

Toyota Corolla Touring Sports (GR Sport) 1.8 Hybrid 140 KM (e-CVT)

Poduszki powietrzne

6

7

Układ ABS

S

S

Układ ESP

S

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Centralny zamek

S

S

Elektrycznie sterowane szyby p/t

S/S

S/S

Lusterka zewnętrzne sterowane elektr./podgrzewane

S/S

S/S

Klimatyzacja manualna/automatyczna

-/S

-/S

Radioodtwarzacz /CD/MP3

S/-/S

S/-/S

S wyposażenie standardowe
O wyposażenie za dopłatą
-   wyposażenie niedostępne
*   opcje dostępne w pakietach wyposażeniowych 

Nasza ocena: 

 

Opel Astra Sports Tourer (GS) 1.2 Turbo 130 KM (AT8)

Toyota Corolla Touring Sports (GR Sport) 1.8 Hybrid 140 KM (e-CVT)

Przestronność wnętrza

*

*

Silnik


*

Osiągi

*

*

Podwozie

*


Poziom hałasu (odczuwalny)


*

Zużycie paliwa


*

Wyposażenie

*


Cena

*

Wynik końcowy

+++++ (5)

++++++ (6)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna