Pamiętaj
Pamiętaj
Pacjent ma prawo zapisać się do lekarza podstawowej opieki zdrowotnej lub specjalisty o dowolnej porze dnia, w godzinach pracy przychodni. Świadczenieniodawcy mają obowiązek zapewnić pacjentom rejestrację na podstawie zgłoszenia: osobistego, telefonicznego lub za pośrednictwem osoby trzeciej.
- Najwięcej skarg mamy na odmowę rejestracji telefonicznej do lekarza - mówi Monika Adamska, naczelnik wydziału spraw świadczeniobiorców w podlaskim oddziale NFZ. - Świadczeniodawcy tłumaczą to w różny sposób, np. tym, że nie wiadomo wtedy, czy skierowanie jest kompletne lub czytelne, albo czy pacjent nie zapisze się jednocześnie w trzy miejsca. Na szczęście zazwyczaj po naszej interwencji te zasady są zmieniane.
Podlascy pacjenci narzekają też na to, że do niektórych poradni można zapisać się tylko w wybrane dni i godziny. Najwięcej takich skarg było na poradnie rehabilitacyjne. Pacjenci godzą się natomiast z tym, że np. do poradni onkologicznej często trzeba zapisywać się danego dnia rano i czekać w kolejce na przyjęcie.
- Skarg na onkologię dotąd nie było - mówi pani naczelnik. - Sporadycznie pacjenci narzekają też na lekarzy rodzinnych, godząc się na ewentualne problemy z dostaniem na wizytę. Skarżą się natomiast, gdy spotykają się z ich strony z odmową wizyt domowych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?