Platforma Usług Elektronicznych ZUS niezbędne do elektronicznych zwolnień lekarskich. Jak założyć konto PUE? Podpowiadam, jak to zrobić!

ewZaktualizowano 
<strong>Platforma Usług Elektronicznych ZUS niezbędne do elektronicznych zwolnień lekarskich. Jak założyć konto PUE? Podpowiadam, jak to zrobić!</strong>
Platforma Usług Elektronicznych ZUS niezbędne do elektronicznych zwolnień lekarskich. Jak założyć konto PUE? Podpowiadam, jak to zrobić! ZUS
E-zwolnienia lekarskie to spore udogodnienie, zarówno dla pracownika, jak i pracodawcy. Żeby jednak z tych udogodnień skorzystać, trzeba mieć konto na Platformie Usług Elektronicznych ZUS

Papierowe zwolnienia lekarskie znikają od lipca. Zastąpią je całkowicie zwolnienia elektroniczne, które mają uprościć procedury i zdjąć z pacjenta obowiązek przynoszenia zwolnienia do pracy w ciągu 7 dni od otrzymania.

– Dzięki e-zwolnieniu informację o tym, że jesteśmy chorzy, nasz pracodawca otrzyma przez internet – mówi Katarzyna Krupicka, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego. – Będziemy mieć też stały dostęp do swoich zwolnień lekarskich na Platformie Usług Elektronicznych.

Z kolei pracodawca zobaczy wszystkie elektroniczne zwolnienia lekarskie swoich pracowników i będzie je mógł wyeksportować oraz zapisać w komputerze lub na nośniku zewnętrznym. Wyeksportowany plik będzie zawierał wszystkie dane ze zwolnienia oraz dane o elektronicznym podpisie lekarza.

Zobacz też Zarobki w regionach. Polska Wschodnia ciągle z najniższymi stawkami. Wśród stolic województw za Białymstokiem tylko Lublin

Platforma Usług Elektronicznych ZUS niezbędne do elektronicznych zwolnień lekarskich. Jak założyć konto PUE? Podpowiadam, jak to zrobić!

– Aby jednak skorzystać z tych udogodnień, należy włączyć się do systemu i założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych – wyjaśnia Katarzyna Krupicka.

Jak założyć konto PUE ZUS?

Do wyboru są cztery sposoby rejestracji i potwierdzenia profilu na portalu PUE ZUS:

1.Rejestracja profilu na www.zus.pl i potwierdzenie tożsamości w jednostce ZUS.

– wypełniamy formularz elektroniczny na www.zus.pl. podajemy: imię i nazwisko, PESEL, adres mailowy, hasło, które ustalimy i numer telefonu kontaktowego.
– potwierdzamy tożsamość dokumentem w ciągu 7 dni od rejestracji – w trakcie wizyty w dowolnej jednostce ZUS.

2. Rejestracja i potwierdzenie tożsamości za pomocą profilu zaufanego ePUAP
– wypełniamy formularz elektroniczny – część danych uzupełnia się automatycznie, musimy ustalić hasło.
– uwierzytelnienie przy użyciu profilu zaufanego ePUAP – Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej.

3. Rejestracja i potwierdzenie tożsamości za pomocą podpisu elektronicznego
– wypełniamy formularz elektroniczny – część danych uzupełnia się automatycznie, musimy ustalić hasło,
– potwierdzenie tożsamości użytkownika przy użyciu podpisu elektronicznego (podpis kwalifikowany, który ma certyfikat).

4. Rejestracja i potwierdzenie tożsamości za pomocą bankowości elektronicznej
– wypełniamy formularz elektroniczny – część danych uzupełnia się automatycznie, ustalamy hasło,
–potwierdzenie tożsamości użytkownika przy wykorzystaniu systemu bankowości elektronicznej w banku, który świadczy wspólnie z ZUS taką usługę.

- Elektroniczne zwolnienia lekarskie funkcjonują już od stycznia 2016 r. i stają się coraz bardziej popularne – mówi Katarzyna Krupicka. – Podlascy lekarze do 26 marca tego roku wystawili ponad 43 tys. elektronicznych zwolnień. To przyrost o 20,90 proc. w stosunku do listopada 2017 r.

W całym kraju, na prawie 12 tys. tygodniowo wydanych wszystkich zwolnień z pracy, przekazane siecią globalną stanowią ponad 3 tys., czyli 24,45 proc.

Magazyn Informacyjny

Wideo

Materiał oryginalny: Platforma Usług Elektronicznych ZUS niezbędne do elektronicznych zwolnień lekarskich. Jak założyć konto PUE? Podpowiadam, jak to zrobić! - Kurier Poranny

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3